کد خبر: ۱۴۲۴۳۵
زمان انتشار: ۱۲:۱۳     ۰۱ تير ۱۳۹۲
هافبك تيم ملي ايران گفت: «اين پيروزي را تقديم مي‌كنم به همه مردم ايران و جا دارد از رييس جمهور، وزير ورزش و همه كساني كه ما را حمايت كردند و پيام شادي فرستادند تشكر كنم.»

به گزارش 598 به نقل از جام ورزشي؛ تيم ملي كشورمان به جام جهاني فوتبال رفت و هر يك از مرداني كه در تركيب تيم ملي بازي كردند به اندازه خود سهم متفاوتي در اين صعود دارند. سهم آندو در اين پيروزي آنجا بيشتر مي‌شود كه مي‌شنويم او دقايق بسياري با دست شكسته براي تيم ملي بازي كرد. آندو لحظه‌اي كه پايش را از هواپيماي حامل ملي پوشان بيرون گذاشت پاسخگوي سوالات ما بود.


* سرانجام روياهايت به واقعيت تبديل شد. اين دومين جام جهاني خواهد بود كه به زودي تجربه مي‌كني.
- بله، هيچ‌كس فكرش را نمي‌كرد ما به جام جهاني برويم. بعد از آن باختي كه مقابل ازبكستان در تهران داشتيم همه نااميد شده بودند اما ما نااميد نبوديم و كي روش به خوبي ما را به خودباوري رساند تا به جام جهاني برويم. ديديد كه با چه اراده‌اي 3 بازي گذشته را برديم.


* حقيقتا كار بزرگي انجام داديد. اگر بزرگ نبود كه مردم اين طوري براي پيروزي و موفقيت شما به خيابان‌ها نمي‌آمدند و شادي نمي‌كردند.
- دست مردم درد نكند. شرمنده‌شان شديم. از لحظه‌اي كه وارد فرودگاه شديم مردم دور ما را گرفتند. اين روزها‌ را هرگز نمي‌توانم از ياد ببرم. اميدوارم در جام جهاني هم بتوانيم از اعتبار فوتبال ايران دفاع كنيم.


* تو يكي از ستاره‌هاي بازي با كره جنوبي بودي كه دقايق زيادي با دست شكسته بازي كردي.
- دست شكسته من فداي ايران. قبلا هم با دنده شكسته براي تيم ملي بازي ‌كرده بودم.


* ظاهرا وضعيت دستت حاد شده.
- بله، فكر مي‌كنم نياز به جراحي دارم. نمي‌دانم كي مي‌توانم دوباره بازي كنم اما اصولا مصدوميت از ناحيه دست نمي‌تواند چندان يك فوتباليست را از ميادين دور كند. حالا كه رفتيم جام جهاني من ديگر خيالم راحت است.


* برخوردي كه داشتي از روي تعمد نبود؟
- بعيد مي‌دانم از روي عمد باشد. زانوي كره‌اي به شكل بدي به دست من خورد و همان جا حس كردم كه دستم آسيب سختي ديده است اما اشكالي ندارد. صعود به جام جهاني باعث شد آسيب ديدگي‌ام را فراموش كنم.


* چطور با دست شكسته بازي كردي و متوجه آن همه درد نشدي؟
- نمي‌دانم. در آن لحظات اصلا به دست شكسته‌ام فكر نمي‌كردم. بدنم داغ بود و درد را متوجه نمي‌شدم بعدش هم كه اخبار ايران را شنيديم و پس از آن در فرودگاه وقتي استقبال مردم را ديدم كلا دردم را فراموش كردم اما بايد به بيمارستان بروم و دستم را گچ بگيرم.


* طي اين مدت كه در ايران نبودي همه منتظر بودند كره را هم ببريد و دوباره جشن ملي بگيرند.
- بله، خبرهايش به گوش ما مي‌رسيد. راهي هم جز برد كره نداشتيم و همانطور كه ديديد با جان و دل بازي كرديم. اين پيروزي را تقديم مي‌كنم به همه مردم ايران و جا دارد از رييس جمهور، وزير ورزش و همه كساني كه ما را حمايت كردند و پيام شادي فرستادند تشكر كنم.


* تو يك بار جام جهاني را تجربه كرده‌اي و اين دومين بار است كه تيم ملي به جام جهاني مي‌رود. تصور مي‌كني اين بار بتوانيم نتيجه خوبي در جام جهاني بگيريم و لااقل يك بار هم كه شده از گروه‌مان صعود كنيم؟
- دور از دسترس نيست. چه كسي فكر مي‌كرد ما 3 بازي پشت سر هم را ببريم و 9 امتياز بگيريم. در جام جهاني هم مي‌توان موفق بود اما اين موفقيت نياز به كمي شانس هم دارد. بايد در گروهي قرار بگيريم كه بتوانيم كاري انجام بدهيم. تيم هم بايد تقويت بشود. برگزاري اردوها و بازي‌هاي تداركاتي با تيم‌هاي بزرگ دنيا به ما كمك مي‌كند كه با نحوه تاكتيك‌هاي ديگر تيم‌ها آشنا بشويم. بايد كار كنيم. بايد تلاش كنيم. بايد زحمت بكشيم تا به دستاورد‌هاي بزرگتري برسيم.


* زياد نمي‌خواهيم وقتت را بگيريم. مي‌دانيم درد داري و بايد زودتر از دست شكسته‌ات MRI بگيري.
- ممنون از اينكه ما را حمايت كرديد. طي اين مدت كه در ايران نبوديم مي‌شنيديم كه رسانه‌هاي گوناگون چقدر ما را حمايت مي‌كنند. رسانه ها هم سهم بسياري در اين صعود داشت. به شما هم خسته نباشيد مي‌كنم. به اميد موفقيت بيشتر در جام جهاني.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها