کد خبر: ۱۴۲۰۵۲
زمان انتشار: ۰۸:۴۳     ۳۰ خرداد ۱۳۹۲
رئيس‌جمهور آمريکا همچنان به تناقض‌گويي درباره ايران ادامه مي‌دهد.
باراک اوباما در مصاحبه با شبکه PBS به تحليل انتخابات ايران پرداخت و درحالي که مقامات دولت وي پيش از اين مدعي بودند انتخابات ايران را به رسميت نمي‌شناسند، مدعي شد: انتخاب يک رئيس‌جمهور ميانه‌رو بيانگر اين نکته است که ايراني‌ها مي‌خواهند به سمت و سوي متفاوتي حرکت کنند اما من هنوز اطمينان ندارم که اين راه جديد لزوما به پيشرفت قابل ملاحظه‌اي در زمينه جاه‌طلبي‌هاي هسته‌اي ايران ختم شود.

او همچنين گفت: نتايج انتخابات ايران به اين معنا نيست که ايالات متحده آماده است بي‌درنگ با دولت ايران گفت‌وگو کند. ملت ايران بايد بفهمد که تحريم‌هاي اقتصادي عليه اين کشور لغو نخواهد شد مگر اينکه ايران گام‌هاي قابل توجهي‌ براي شفاف‌سازي بردارد و نشان دهد که در پي دستيابي به سلاح‌ هسته‌اي نيست و به معاهدات بين‌المللي پايبند است.

متهم کردن ايران به جاه‌طلبي و توليد سلاح هسته‌اي در حالي است که آمريکا داراي 157 راکتور اتمي و هزاران کلاهک هسته‌اي است. درباره اين ادعا هم که ايران بايد نشان دهد دنبال سلاح هسته‌اي نيست، بايد گفت اولا طبق قواعد حقوقي (البينّهًْ المدعي) اين ادعا کننده است که بايد براي ادعاي خود سند و دليل بياورد و نه طرف مورد ادعا. ثانيا بازرسي‌هاي بي‌سابقه آژانس طي 10 سال گذشته سلامت فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي ايران را نشان داده و ثالثا 16 نهاد اطلاعاتي آمريکا طي 6 سال گذشته (از سال 2007) علي‌الدوام در گزارش‌هاي خود تصريح کرده‌اند که ايران به دنبال توليد سلاح هسته‌اي نيست.

نکته چهارم اين است که رژيم جنايتکار آمريکا تنها استفاده‌کننده سلاح اتمي در تاريخ بشري است و به خاطر قتل عام چندصدهزار شهروند بي‌گناه ژاپني، سزاوار دريافت عنوان جنايتکار جنگي است. و نکته پنجم اين است که داشتن برنامه هسته‌اي به عنوان يک حق به رسميت شناخته شده در حقوق بين‌المللي نه تنها جاه‌طلبي نيست بلکه ضرورت امروز کشور است. به عنوان مثال راديوداروهاي توليدي به واسطه سوخت 20درصد، نياز قريب به يک ميليون بيمار را تأمين مي‌کند.

شايان ذکر است جن سيکي از سخنگويان وزارت‌خارجه آمريکا نيز در جمع خبرنگاران و در واکنش به انتخاب حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني به رياست‌جمهوري ايران گفته است ما قصد ارائه پيشنهاد جديد هسته‌اي به ايران نداريم.همزمان وزير دفاع رژيم صهيونيستي در سفر به پاريس تأکيد کرد تحريم و انزواي ايران بايد ادامه پيدا کند.

رهبرمعظم انقلاب چند سال پيش درباره هويت باراک اوباما و زبان فريبنده‌ وي درباره مذاکره با ايران تصريح کرده بود دولت آمريکا روش دست‌چدني با پوشش دستکش مخملي را پيش گرفته و در ادعاي خود صداقت ندارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها