کد خبر: ۱۴۱۶۹۹
زمان انتشار: ۱۳:۵۶     ۲۸ خرداد ۱۳۹۲

خبرگزاری دانشجویان ایران- عربستان سعودی قصد دارد ابزار ارتباط اینترنتی WhatsApp را به دلیل عدم رعایت قوانین مخابراتی از سوی شرکت آمریکایی فراهم کننده این برنامه، مسدود کند.

کمیسیون ارتباطات و فن‌آوری ارتباطات عربستان ماه جاری اقدام به فیلتر ابزار ارتباطی Viber کرد. کنترل این ابزار همانند WhatsApp برای دولت دشوار بود و موجب کاهش منبع درآمد شرکت‌های مخابراتی از مکالمه و پیامک شده بود.
 
عربستان با افزایش استفاده از اینترنت و تلفن‌های هوشمند درصدد کنترل بیشتر فضای سایبر برآمده است. رئیس کمیسیون ارتباطات و فن آوری ارتباطات عربستان در یک مصاحبه مطبوعاتی با اشاره به مسدود شدن Viber به دلیل عدم رعایت قوانین این کشور، اظهار کرد که برنامه‌های WhatsApp و اسکایپ در نوبت بعدی قرار دارند و خدمات WhatsApp احتمالا پیش از ماه رمضان فیلتر خواهد شد.
 
این کمیسیون در دستورالعملی که در ماه مارس منتشر کرد، ابزارهایی مانند Viber، WhatsApp و اسکایپ را ناقض قوانین داخلی معرفی کرده بود اما به جزییات تخلف آنها اشاره ای نکرد.
 
آمارهای رسمی نشان می‌دهد ضریب نفوذ تلفن همراه در عربستان تا پایان سال گذشته به ۱۸۸ درصد رسید. عربستان ۱۵٫۸ میلیون کاربر اینترنت دارد و بر اساس آمار یوتیوب، کاربران معمولی سعودی روزانه سه برابر همتایان آمریکایی‌شان ویدیوی آنلاین تماشا می‌کنند.
 
به گزارش رویترز، مکالمات و پیامک‌های بین المللی درآمد خوبی نصیب اپراتورهای سعودی می‌کنند . عربستان میزبان حدود ۹ میلیون خارجی است و بسیاری از این افراد برای ارتباط راحت با بستگانشان در کشورهای دیگر به طور روزافزون از این برنامه‌های اینترنتی استفاده می‌کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها