کد خبر: ۱۴۱۶۵
زمان انتشار: ۱۹:۵۴     ۲۴ خرداد ۱۳۹۰
گروهی از جوانان انقلابی بحرینی، موسوم به "یاران انقلاب 14 فوریه" در بیانیه‌ای از مواضع و حمایتهای رهبر معظم انقلاب اسلامی از خیزش مردم این كشور قدردانی كردند.
به گزارش پایگاه 598، پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای نوشت:
 بحرین كماكان برای وجهه بین‌المللی‌اش دست و پا می‌زند و اردن نیز شاهد تظاهراتی بر علیه دولت این كشور بوده است. اخبار خاورمیانه در روز ۲۰ خرداد ۱۳۹۰ را مرور می‌كنیم:

http://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif جوانان بحرینی: حمایتهای ولی‌امر مسلمین ما را به ادامه مبارزه سوق میدهد
گروهی از جوانان انقلابی بحرینی، موسوم به "یاران انقلاب 14 فوریه" در بیانیه‌ای از مواضع و حمایتهای رهبر معظم انقلاب اسلامی از خیزش مردم این كشور قدردانی كردند. در این بیانیه تاكید شده است است: مواضع و سخنان حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، مرهمی بر زخمهای مردم بحرین است و جوانان و زنان و مردان قهرمان بحرینی‌ را به ادامه انقلابشان سوق میدهد؛ مردمی كه از ایشان عزم، پایداری، ثابت قدمی را آموخته، و راه جهاد و مبارزه با ظالمان و مستبدان را پشت سر مرجعيت دينی شيعه دنبال میكنند.

http://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif بحرین در دردسر انتشار اخبار
در حالی كه شاهزاده بحرین به كشورهای مختلف سفر كرده تا وجهه بین‌المللی بحرین را احیا كند و دولت بحرین ژست گفت‌وگو با مخالفان گرفته است، اخبار منتشره از بحرین حاكی از فضایی متفاوت دارد؛ اخبار دادگاه پزشكان به اتهام انجام وظیفه و یا روایت‌هایی از بازداشت‌ها و شكنجه مردم. به عنوان مثال، همسر یكی از مبارزین بحرینی، دستگیری همسرش را شرح داده و گفته است اكنون دیگر زندان‌های بحرین، جای تنهایی نیست. خانم شهادی افزود: «همسرم را افراد خوبی همراهی می‌كنند. الان، بهترین‌های بحرین یا در زندان هستند یا با اتهام‌های مشابه منتظر زندان رفتن.»

روز جمعه، شیخ عیسی قاسم از روحانیون شیعی برجسته بحرین كه همراه با دیگر روحانیون در نماز جمعه وحدت‌بخش شركت كرده بود، تأكید كرد در حالی كه نیروهای امنیتی به سركوب مشغول هستند، نمی‌توان با حكام به گفت‌وگو نشست.

http://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif اردنی‌ها خواهان استعفای دولت شدند
مردم اردن در بسیاری از شهرهای این كشور تظاهرات كردند و از معروف البخیت، نخست‌وزیر این كشور و دولت‌اش خواستند كه استعفا دهند. بزرگ‌ترین تظاهرت در شهر الطفیله برگزار شد. دیگر تظاهرت در شهرهای الكرك و ذیبان رخ داد. تظاهركنندگان در امان نیز كه عمدتاً از جبهه اقدام اسلامی بودند، در محله مركه و در مقابل دادگاه امنیتی اردن تجمع كردند.



http://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif بزرگ‌ترین تجمع پس از خروج دیكتاتور یمن
نزدیك به صدهزار نفر در میدان اصلی پایتخت یمن گردهم آمدند و از علی عبدالله صالح خواستند تا از قدرت خارج شود. خروج صالح از یمن به عربستان سعودی برای انجام معالجات پزشكی، این كشور را در وضعیت سیاسی خطرناكی قرار داده است؛ به‌طوری كه مخالفان وی خواستار اخراج كامل وی از قدرت هستند و هم‌پیمانان وی نیز به دنبال ادامه میراث آقای صالح هستند.

http://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif ناتو قذافی را هدف قرار داده است
در حالی كه تا چندی پیش كشورهای غربی و ائتلاف ناتو مدعی بوده‌اند هدف آن‌ها تنها تضعیف حاكم لیبی است و نه كشتن وی، اكنون سی‌ان‌ان به نقل از یك مقام ناتو اعلام كرده این سازمان، مستقیماً معمر قذافی را هدف حملات خود قرار داده است.
الشرق الاوسط به نقل از عبدل‌حفیظ غوغا، معاون شورای انتقالی شورشیان لیبی نوشت: معمر قذافی، حاكم لیبی، تنها كنترل ارتش این كشور را در دست دارد. به گفته این مقام شورشیان، قذافی دیگر كنترل پایتخت را نداشته و نیروهای شورشی در ۷۰ كیلومتری طرابلس مشغول پیش‌روی هستند. این شورا نسبت به تصرف طرابلس ابراز امیدواری كرده است.
در عین حال منابع بیمارستانی می‌گویند نیروهای آقای قذافی با استفاده از تانك‌ها و موشك‌ها، حومه مصراته را بمباران كرده‌اند كه در نتیجه آن، دست‌كم ۲۲ تن كشته و ۶۶ نفر زخمی شده‌اند.

http://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif دیدار شاهزاده بحرین با معاون اوباما
در حالی كه دولت اوباما با بازی با الفاظ دیپلماتیك در مورد دیدار رئيس‌جمهور آمریكا با شاهزاده بحرین به دنبال حفظ اعتبار برای خود است، سلمان بن حمد آل‌خلفیه با جو بایدن، معاون رئيس‌جمهور آمریكا دیدار كرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها