کد خبر: ۱۴۱۵۴۸
زمان انتشار: ۰۰:۰۷     ۲۸ خرداد ۱۳۹۲
دیوید کامرون روز دوشنبه گفت: بریتانیا بازگشت ایران را به جامعه بین المللی خوش آمد خواهد گفت، مشروط بر اینکه این کشور ، جاه طلبی هسته ای خود را کنار بگذارد. کامرون می گوید به دنبال پیروزی حسن روحانی، گروه جی8 و بریتانیا برای مذاکره با تهران آماده است.
روز شنبه حسن روحانی، یک اصلاح طلب احتمالی، به دفتر ریاست جمهوری ایران راه یافت، که نشان از پایان دولت محمود احمدی نژاد دارد. فردی که، غیر قابل پیش بینی بود و برخوردهای تند از مشخصه های بارز دولت وی بود.

به گزارش بولتن نیوز، پل واله در ادامه مقاله ای که 17 جون در هافینگتون پست بریتانیا منتشر کرد، می نویسد: روحانی درگفتگوی پس از پیروزی خود، از ذوب کردن یخ روابط با غرب صحبت کرد، و بار دیگر بر گشاده روئی خود برای ایجاد روابط با سایر نقاط جهان تاکید کرد. با این حال، این رهبر نوپا هنوز در مورد مسئلۀ بغرنج انرژی هسته ای و موارد مطرح شده در دولت احمدی نژاد- حرفی به میان نیاورده است.

کامرون که در ایرلند شمالی پیش از اجلاس G8 صحبت می کرد، گفت که او اشارات آشتی جویانه ازسوی تهران را با گشاده روئی می پذیرد و تاکید کردکه لندن برای گفت وگو آماده است.

کامرون، گفت: "من همیشه معتقد بوده ام که رویکرد صحیح به سمت ایران تعامل و ارائۀ این پیشنهاد روشن به ایران است که مسیری متفاوت برای آنها وجود دارد." و افزود:" اگر آنها مسیر تولید سلاح های هسته ای را رها کنند، می توانند به بخشی از جامعه بین المللی تبدیل شوند. "

"بدیهی است، باید دید که دولت جدید ایران به این پیشنهاد چه واکنشی نشان می دهد، اما بریتانیا همراه با آمریکا و دیگران همچنان پای این پیشنهاد ایستاده اند."

حرف های کامرون تکرار بیانیه ای بود که پس از انتخاب شدن روحانی، به عنوان رئیس جمهور ایران، از سوی وزارت امور خارجه صادر شد و از وی خواست تا "از این فرصت برای هدایت ایران به سمت موقعیتی متفاوت برای آینده استفاده کند که همانا پرداختن به نگرانی های بین المللی در مورد برنامه هسته ای ایران، پیشبرد ارتباطی سازنده با جامعه بین المللی و بهبود وضعیت سیاسی و حقوق بشر برای مردم ایران است. "

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها