کد خبر: ۱۴۱۵۳۸
زمان انتشار: ۲۰:۲۰     ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
کارشناسان عملیات روانی در تهران عقیده دارند کشورهای غربی در حال استفاده از یک تاکتیک شناخته شده عملیات روانی علیه رییس جمهور منتخب و دولت آینده ایران هستند.

به گزارش 598، کارشناسان عملیات روانی در تهران عقیده دارند کشورهای غربی در حال استفاده از یک تاکتیک شناخته شده عملیات روانی علیه رییس جمهور منتخب و دولت آینده ایران هستند.

از غروب روز شنبه که نتایج انتخابات ریاست جمهوری نهایی و آقای حسن روحانی به عنوان رییس جمهور انتخاب شد، سیلی از اظهارات از جانب مقام های غربی به راه افتاده که همه آنها شامل تبریک به حسن روحانی و ابراز آمادگی برای همکاری با وی است.

در نگاه نخست ممکن است اینطور به نظر برسد که مقصود از این پیام ها –که حتی اعراب خلیج فارس هم در آن مشارکت کرده اند- واقعا تبریک به مردم ایران و رییس جمهور منتحب و آغاز یک روند مثبت و جدید در تعامل با دولت ایران است.

اما برخی کارشناسان که موضوع را از نزدیک تعقیب کرده اند عقیده متفاوتی دارند.

یک کارشناس عالی رتبه در این زمینه به «ایران هسته ای» گفت: «به نظر می رسد غربی ها در حال شوت کردن توپ به زمین ایران هستند. آنها به گفتن تبریک های خشک و خالی و اعلام آمادگی برای همکاری با دولت جدید تاکید می کنند در حالی که هیچ گام عملی در این زمینه بر نداشته اند».

وی ادامه داد: «به نظر می رسد ما با یک تاکتیک عملیات روانی مواجهیم که هم دولت یازدهم را هدف گرفته و هم مردم را. هدف غربی ها این است که بدون اینکه واقعا تغییری در رویکردهایشان بدهند، و بدون واگذاری هیچ امتیاز ویژه، صرفا با زیان بازی دولت ایران را بدهکار خود کرده و مردم را متوقع کنند. غرب باید رفتار خود را تغییر بدهد. در حالی که رفتار تغییر نکرده تغییر لحن اهمتی ندارد».

کارشناسان می گویند دولت باید به موقع این دام را تشخیص بدهد و از افتادن در آن پرهیز کند والا غربی ها به سرعت فضایی بوجود می آورند که در آن دولت مجبور خواهد بود از موضع انفعال با آنها مواجه شود.

منبع: ایران هسته‌ای

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها