کد خبر: ۱۴۱۵۱
زمان انتشار: ۱۶:۳۶     ۲۴ خرداد ۱۳۹۰
این استاد اخلاق ماه رجب را دریچه ای به سوی درک ولایت دانست و اظهار امیدواری کرد که خداوند آمادگی لازم برای قدردانی و قدرشناسی از این ماه را به مومنان ارزانی دارد.

به گزارش 598 به نقل از شبستان، حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی، استاد اخلاق هیئت دولت در رابطه با اهمیت و فضیلت ماه رجب به خبرنگار شبستان گفت: یکی از بزرگترین ماه های الهی ماه رجب است. در احادیث و روایات ائمه معصومین (ع) ماه مبارک رمضان، ماه مردم، ماه شعبان ماه پیامبر اعظم (ص) و ماه رجب ماه ولایت عنوان شده است.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با بیان این نکته که در این ماه موضوع ولادت و شهادت 2 امام معصوم که نامشان علی است مطرح می شود گفت: آیه 36 سوره مبارکه توبه می فرماید: « ان عدة الشهور عندالله اثنا عشر شهراً فی کتاب الله یوم خلق السموات و الارض منها اربعه حرم ذلک الدین القیم...» شمار ماههای سال نزد خدا 12 ماه است این حقیقت در کتاب خداوند و روزی که آسمان ها و زمین را آفرید چنین بوده است، از این دوازده ماه، 4 ماه حرام است این است دین استوار و ... هنگامی که تفسیر این آیه از امام معصوم (ع) سوال شد فرمودند: منظور از 12 ماه، 12 امام معصوم و منظور از 4 ماه حرام، 4 امامی هستند که نامشان علی است و نکته اینجاست که دو امام بزرگوار یعنی امام علی (ع) و امام علی النقی الهادی (ع) هر دو در این ماه مطرح می شوند.

 

امام علی(ع) و امام هادی(ع) نقطه عطف بحث ولایت در ماه رجب

حجت الاسلام آقاتهرانی یادآور شد: هر یک از این 2 امام نقطه عطفی در بحث ولایت و تثبیت موقعیت و جایگاه امامت هستند امام علی (ع) که خود ولایت عظما و اولین ولی، بعد از پیامبر اسلام (ص) است که سایر اولیای الهی به دنبال ایشان آمدند.

این استاد اخلاق افزود: امیرالمومنین (ع) سیدالاوصیاء هستند اما متاسفانه قدرشان شناخته نشد و نزدیک به ربع قرن را مهجور زندگی کردند یعنی در حالی که ولی الهی بود مردم ایشان را درک نکردند البته عده ای منافق بودند که مردم را به انحراف کشاندند.

حجت الاسلام آقا تهرانی گفت: از امام هادی (ع) نیز که شهادت ایشان در ماه رجب واقع شده، زیارت جامعه کبیره به یادگار مانده است که این زیارت در طرح مساله ولادت فوق العاده و بسیار عالی است.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی افزود: از دیرباز بزرگانی مانند پدر علامه مجلسی(جناب آقا محمدتقی مجلسی)، جناب شبر و اخیراً نیز بزرگانی چون آیت الله جوادی آملی، شرحی بر زیارت جامعه زده اند اما در عین حال این زیارت، زیارتی سخت است که دقت و مطالعه جدی می طلبد.

 

حجت الاسلام آقاتهرانی یادآور شد: امام خمینی(ره) پیرامون زیارت جامعه کبیره می فرمود: اگر غیر امام معصوم بخواهد این زیارت را بخواند، دهانش خشک می شود، گویا هر زبانی را توان بیان این کلمات نیست. بزرگان در تفسیر، تاویل، تعبیر و حتی تفسیر این زیارت بزرگ، اظهار عجز می کنند و با وجود زحمت و تلاش بسیار، اعتراف دارند که از عهده آن برنمی آیند.

 

امام هادی(ع) در زیارت غدیر بحث ولایت را به شکل مختصر طرح کرده است

وی خاطرنشان کرد: در همین زمینه از امام هادی (ع) زیارت دیگری نقل شده به نام زیارت غدیر که در آن هم شخصیت امیرالمومنین (ع) و بحث ولایت به شکل فشرده مطرح شده است اما به گونه ای که اگر شما سراسر کتاب الغدیر را هم مطالعه کنید می توانم ادعا کنم که بهترین مطالب آن در این زیارت مختصر آمده است. این زیارت مختصر یادگار بسیار زیبا و ارزشمندی است که از حضرت هادی (ع) به ما رسیده است.

این استاد اخلاق گفت: ماه رجب، دریچه ای به سوی درک ولایت است. امیدواریم که خداوند آمادگی لازم برای قدردانی و قدرشناسی از این ماه را به ما ارزانی بدارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها