کد خبر: ۱۴۱۵۰۰
زمان انتشار: ۱۹:۲۰     ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
اعتصاب مهمانداران خطوط هوایی در لیبی، دستگیری عوامل حمله سنگین شنبه گذشته به مقرهای ارتش در بنغازی، بازگشت آرامش به بنغازی و حمله به محل نشست کابینه لیبی از جمله جدیدترین تحولات لیبی است.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری فارس، اخبار جدیدترین تحولات لیبی در زیر آمده است:

دستگیری 6 تن از مهاجمان مسلح در بنغازی

‫اتاق امنیت لیبی در شهر بنغازی در شرف لیبی شش تن از افراد مسلحی را که به مقرهای ارتش لیبی در بنغازی هجوم بردند دستگیر کردند.

‫منابع امنیتی و سیاسی لیبی در بنغازی امروز دوشنبه گفتند از این شش تن سه نفر از آنها عضو گروه انصار الشریعه و سه تن دیگر از شبه نظامیان گردان سپر لیبی هستند.

عناصر گردان سپر لیبی هفته گذشته هدف حمله شهروندان معترضی قرار گرفتند که خواستار مقابله با گسترش سلاح های غیرقانونی در بنغازی شدند.

سخنگوی ریاست ستاد ارتش لیبی در اظهاراتی تاکید کرد: کسانی که به دنبال درگیری ها در بنغازی هستند می خواهند اوضاع این شهر را بی ثبات نگاه دارند تا مانع تلاش های دوات لیبی برای دستیابی به ثبات و پیشرفت شوند.

در حمله عناصر گروهک های مسلح به تعدادی از مقرهای ارتش لیبی و دستگاه امنیتی این کشور در بنغازی شش تن از نیروهای ارتش را کشته و پنج تن دیگر را زخمی کردند.

کنگره ملی لیبی: سرنگونی دولت زیدان به صلاح نیست

جمعه عتیقه، نائب رئیس کنگره ملی لیبی در اظهاراتی به روزنامه الشرق الاوسط گفت:کمیته مسئول اجرای قانون عزل سیاسی کار خود را قبل از پایان ماه جاری میلادی آغاز می کند.

نائب رئیس کنگره ملی لیبی تلاش ها برای سرنگونی دولت زیدان را محکوم کرد و گفت: تعیین شخصی دیگر به جای زیدان هرگز مشکلات اساسی و بزرگ کشور را حل نمی کند.

وی در مقابل از همه مردم لیبی خواست برای حل مشکلات به دولت کمک کنند.

عتیقه در عین حال خواستار مشارکت انقلابیون در ایجاد راه  حل ها برای بیرون راندن گردان های مسلح با تسلیحات سنگینشان از شهرهای بزرگ و به خصوص طرابلس شد.

حمله معترضان به نشست دولت لیبی در بنغازی

شماری از جوانان معترض و خشمگین در شهر بنغازی لیبی دیروز به محل برگزاری نشست کابینه زیدان در هتل فضیل بوعمر حمله کردند.

این معترضان خواستار دیدار مستقیم با زیدان به منظور طرح خواسته هایشان بودند.

در پی حمله معترضان ماموران پلیس وارد عمل شده و آنها را از ورود به داخل سالن نشست باز داشتند.

شخصیت هایی از جامعه مدنی بنغازی نیز پا درمیانی کرده و از معترضان خواستند که نمایندگانی از طرف خود برای حضور در نشست کابینه به داخل سالن بفرستند.

علی زیدان نخست وزیر و دولت او  دیروز یکشنبه برای گفت‌وگو با مقامات محلی درباره مشکلات امنیتی در بنغازی وارد این شهر شدند.

بازگشت آرامش به بنغازی

منابع امنیتی و شاهدان در بنغازی اعلام کردند: آرامش یکشنبه به بنغازی در شرق لیبی که در آن نیروهای ویژه مستقر شده اند، بازگشت.

درگیری های مرگبار بین نظامیان و عناصر گروهک های مسلح در شنبه گذشته در بنغازی به کشته شدن شش سرباز و زخمی شدن شماری دیگر منجر شد.

یکی از شاهدان اعلام کرد:شماری از نیروهای ویژه در بنغازی مستقر شده اند و نیروهای گشتی در خیابان هایی که آرامش خود را بازیافته است، گشت زنی می کنند.

تعویق نشست کنگره ملی لیبی برای تعیین جانشین المقریف

کنگره عمومی ملی در لیبی، بالاترین نهاد سیاسی در این کشور، تصمیم گرفت انتخاب رئیس خود را به جای محمد المقریف به تعویق اندازد.

المقریف پس از تصویب قانون عزل سیاسی همکاران معمر قذافی حاکم لیبی، از این مقام استعفا کرد.

درخواست مفتی لیبی از مردم بنغازی برای حفظ وحدت ملی

 شیخ صادق قریانی مفتی لیبی شنبه شب در گفت‌وگویی تلویزیونی از ساکنان بنغازی خواست آرامش خود را حفظ کنند و در این مرحله بحرانی که کشور در آن قرار دارد حکیمانه با هم متحد شوند.

وی از کنگره ملی و دولت لیبی خواست به سرعت برای تحقیقی به منظور پایان دادن به این خشونت ها وارد عمل شوند.

ژنرال محمد شریف رئیس بخش عملیات مشترک امنیتی بنغازی نیز اعلام کرد: دستگاه های ویژه مهاجمان را شناسایی کرده اند و برخی از این مهاجمان بازداشت شده اند.

لغو پروازهای فردوگاه‌های طرابلس و بنغازی در پی اعتصاب باز مهمانداران

شرکت خطوط هواپیمایی لیبی پس از اعتصاب مهمانداران خود مجبور به اجاره چند فروند هواپیما شد.

پروازهای بین المللی و داخلی به فرودگاه های طرابلس پایتخت لیبی و شهر بنغازی و بالعکس با اعتصاب مهمانداران خطوط هوایی با مشکلاتی مواجه شد و خطوط هواپیمایی این کشور مجبور شد چند فروند هواپیما اجاره کند.

مصطفی حسین مدیر اداره عملیات خطوط هواپیمایی لیبی اعلام کرد: اعتصاب مهمانداران شرکت های هواپیمایی لیبی وارد دومین روز شده و موجب به هم خوردن نظم و برنامه پروازهای فرودگاه های طرابلس و بنغازی شده است.

مهمانداران شرکت های هواپیمایی لیبی خواستار بهبود شرایط کار و افزایش حقوق خود شده اند و بازگشت به کار خود را وابسته به تحقق خواسته خود دانسته اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها