کد خبر: ۱۴۱۴۸۸
زمان انتشار: ۱۹:۰۸     ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
یک کارشناس مصری با اشاره به اینکه سخنان محمد مرسی علیه حزب الله و سوریه نسنجیده بود، تصریح کرد که وی می‌خواهد با این اقدامات حمایت سلفی‌ها را بدست آورد.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری فارس، «محمد مرسی» رئیس جمهور مصر روز شنبه در سخنرانی که در کنفرانس موسوم به امت مصر برای حمایت از انقلاب سوریه انجام داد، اعلام کرد که قاهره تمام مناسبات خود با سوریه را به صورت کامل قطع کرده است.

وی همچنین انتقادات تندی علیه حزب الله لبنان مطرح کرده و خواستار عدم دخالت حزب الله در سوریه شده است. رئیس جمهور مصر از طرح اجرای پرواز ممنوع نیز بر فراز سوریه حمایت کرد.

در همین رابطه به گفت‌وگو با احمد عبده طرابیک، کارشناس و محقق مصری پرداختیم.

طرابیک درباره سخنان اخیر محمد مرسی علیه حزب الله لبنان و دولت دمشق، اظهار داشت: این سخنرانی اخیر محمد مرسی دارای دو بعد خارجی و داخلی است.

وی با بیان اینکه اظهارات مرسی علیه سوریه از نظر سیاسی نسنجیده است، افزود: این سخنان بازتاب نگاه ملت مصر نیست.

این کارشناس تصریح کرد: مرسی تصمیم اخیر (قطع رابطه با سوریه) را تحت فشار خارجی و داخلی به ویژه فشار معارضان برای برگزاری تظاهرات اتخاذ کرده است.

عبده طرابیک در ادامه با بیان اینکه این اقدامات و اظهارات مانورهای سیاسی مرسی و اخوان برای فرار از تظاهرات هفته آینده مخالفان است، گفت: مرسی می‌خواهد حمایت سلفی‌ها را برای مقابله با مخالفانش در داخل کشور همزمان با اعتراضات پیش رو به دست آورد.

وی با اشاره به اینکه اکنون جناح سلفی مصر دارای قدرت فراوان است، اظهار داشت که نزدیکی مرسی با آنها می‌تواند به وی کمک شایانی کند.

این کارشناس با اشاره به اینکه هنوز تحلیل دقیقی درباره بعد خارجی این اظهارات نشده، گفت: به نظرم تصمیم برای قطع رابطه با سوریه و اظهارات علیه حزب الله تحت شرایط داخلی و برای جذب حمایت سلفی‌ها برای مقابله با فشارها بر دولت مصر اتخاذ شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها