کد خبر: ۱۴۱۳۰۴
زمان انتشار: ۱۰:۴۵     ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
القدس العربی
دولت آمریکا برای مقابله با ائتلاف ایران و سوریه راهی جز متحد کردن هم پیمانانش و آماده کردن انها برای شرایط آتی پیش روی خود ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از القدس العربی ؛ وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی براساس خبرهای منتشره از سوی رسانه های پادشاهی مغرب موضوع جدیدی را در جریان سفرش به مغرب مطرح نکرد وهمان مسائلی را که آمریکا از گذشته با رباط مطرح می ساخته را بازگو کرده است.

اما براساس اطلاعات به دست آمده از مغرب شرمن در این سفر خود که کشورهای پادشاهی مغرب و تونس و الجزایر را در بر می‌گرفت، وی آخرین تحولات جاری سوریه و نیز مسائل مربوط به نگرانی های برخی سران عربی از ائتلاف موجود میان سوریه و ایران را مورد بررسی قرار داده است.

منابع دیپلماتیک به القدس العربی در این رابطه اعلام کردند ؛ هدف شرمن از سفر به کشورهای مغرب عربی آماده ساختن هم‌پیمانانش برای مقابله و رویارویی با سوریه و ایران بر سر بحران جاری سوریه است.

این منابع دیپلماتیک به خبرنگار القدس العربی در رباط گفتند ؛ معاون وزیر خارجه آمریکا در سفر به کشورهای غرب آفریقا تلاش کرد آنها را نسبت به احتمال شکل گیری یک درگیری وتنش در آینده نزدیک درمنطقه خلیج فارس آگاه سازد چرا که واشنگتن به این نتیجه رسیده است از طریق مخالفان مسلح در داخل سوریه و نیز از طریق جنگجویان خارجی و عرب در این کشور نمی توان نظام بشار اسد را سرنگون کرد و در آینده نزدیک لازم خواهد شد آمریکا وهم پیمانانش در این تغییر دخالت کنند.

گفتنی است عبدالاله بن کران نخست وزیر مغرب در مقر نخست وزیری با وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا درمسائل دیپلماتیک دیدار کرد و در خصوص راه‌های گسترش همکاری‌ ها بین رباط و واشنگتن گفت‌وگو کرد.

در این باره دفتر نخست وزیری مغرب با صدور بیانیه ای اعلام کرد ؛ در این دیدار دو طرف بر گسترش روابط بین دو کشور آمریکا و مغرب تاکید شد و همچنین این مهمان آمریکایی حامل پیام رسمی دعوت آمریکا از پادشاه مغرب برای سفر به واشنگتن بوده و قرار است مقدمات این سفر مهیا شود.

از سوی دیگر معاون وزیر خارجه آمریکا نیز در پایان دیدارش با مقامات مغربی مفاد و نتایج دیدارها و گفت‌وگوها با مقامات مغربی را بسیار خوب و مثبت ارزیابی کرد.

وی در این باره گفت : واشنگتن همواره مغرب را دوست و هم پیمان خوب خود در منطقه آفریقا می داند وموضع آمریکا در خصوص سحرای غربی هم کاملا مشخص است و از مغرب در این باره حمایت می کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها