کد خبر: ۱۴۱۱۹۴
زمان انتشار: ۲۳:۵۱     ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
بازیگوشی پسرک روی پله برقی مترو سرنوشت تلخی را برای وی رقم زد و ماتم را به جان خانواده‌اش نشاند.
ساعت 10 و 30 دقیقه سه‌شنبه 21 خردادماه سال جاری پسرک با اسباب بازی که در دست داشت همراه پدر و مادرش وارد مترو کلاهدوز شد.

«محمد امین» 5/3 ساله با ماشین اسباب‌بازی کوچکی که در دست داشت سرگرم بود و همراه خانواده‌اش روی پله برقی رفت، هنوز لحظه‌ای نگذشته بود که ماشین پسرک از دستش رها شد و روی پله فلزی افتاد. «محمد امین» بدون
این که از پدر و مادرش کمک بخواهد خم شد تا اسباب‌بازی‌اش را بردارد. در این لحظه بود که صدای جیغ کودکانه همه را به سمت خود کشاند و پدر و مادری با داد و فریادهای وحشتزده‌ای پسرک را صدا زدند. همه با دیدن صحنه‌ای دلخراش ماتم‌زده به تماشای سرنوشتی نشستند که باور کردنی نبود.
هنوز پله‌ها به آخر خط نرسیده بودند که پسرک گریه‌کنان از پدر و مادرش خواست کمک کنند و انگشتان گیر کرده‌اش داخل پله را درآورند.
پدر که از این حادثه شوکه شده بود هرچه تلاش کرد نتوانست دست چپ پسرش را رها کند و ملتمسانه به دیگران خیره شد تا کسی پیدا شده و فرشته نجات شود.
ثانیه‌ها به سرعت می‌دویدند و پسرک در همان وضعیت به سمت پایین پله‌برقی در حال حرکت بود. یکی از رهگذران به سرعت خود را به سمت بالای پله رساند تا دکمه قطع پله را بزند اما وقتی به بالای پله‌ها رسید متوجه شد کلید پله‌برقی پایین پله نصب شده و از کسانی که در پایین پله بودند خواست تا کلید را فشار دهند اما فریاد پسرک بلندتر شد و صحنه دلخراش رخ داد دیگر کار از کار گذشته بود.
پدر «محمدامین» در پایین پله‌ها دست پسرش را بیرون کشید و خون همه جا را فرا گرفت. خیلی زود دستمالی روی دستان پسرک گذاشتند تا مانع خونریزی شوند تا وی را به بیمارستان برسانند.
انگشتان دست چپ قطع شده بود و پدر در حالی که پسرش را در آغوش گرفته بود غافل از این که انگشتان زیر پله‌ها مانده است به سرعت به بیرون ایستگاه مترو دوید و سوار بر تاکسی خود را به نزدیک‌ترین درمانگاه رساند.
پزشکان خیلی زود اقدامات نخست را انجام دادند اما به خاطر نبودن تجهیزات پزشکی از خانواده «محمدامین» خواستند تا وی را به بیمارستان مجهزتری ببرند.


پدر همراه با پسرک که دستش باندپیچی بود سوار خودرو شد و به بیمارستان‌های مختلفی سرزدند اما هیچ بیمارستانی «محمدامین» را پذیرش نمی‌کرد تا این که در بیمارستان «فاطمه الزهرا» پزشکان دست پسرک را معاینه کردند. ساعتی از حادثه نگذشته بود که عموی نگران «محمدامین» وقتی در تماس تلفنی از ماجرا باخبر شد نخست خود را به مترو رسانده و توانست به کمک کارکنان مترو سه انگشت قطع شده را پیدا کند و به دست پزشکان برساند.
کار از کار گذشته بود، امکان عمل پیوند نبود، محل قطع شدن انگشت‌ها له‌شده بودند و پزشکان تصمیم گرفتند پسرک را به بیمارستان 15 خرداد انتقال دهند تا متخصصان بار دیگر دست «محمد امین» را تحت بررسی قرار دهند.
ساعت 5 عصر سه‌شنبه «محمد امین» در بیمارستان 15 خرداد تحت عمل جراحی قرار گرفت.
خانواده پسرک پشت اتاق عمل انتظار می‌کشیدند تا این‌که «محمد امین» با دستی باندپیچی شده روی تخت خوابیده بود و از اتاق عمل بیرون آمد.
تنها شست دستش سالم بود و انگشت کوچکش به خاطر له‌شدگی به صورت موقت تحت عمل قرار گرفته بود.
روز گذشته خبرنگار گروه شوک روزنامه ایران به بیمارستان 15 خرداد رفت تا اطلاعات جدیدی از سرنوشت پسرک به‌دست آورد. مادر «محمد امین» نگران سرنوشت پسرش بود و زمانی که شنید احتمال دارد دست پسرش از مچ قطع شود دیگر توان حرف زدن نداشت و با چهره مضطرب و گریان روی پله‌های حیاط بیمارستان نشسته و «محمد امین» در آغوش پدرش بود و هنوز نمی‌داند چه بلایی به سرش آمده و تنها می‌گوید دستم کمی درد می‌کند و می‌توانم آن‌ها را تکان دهم. پدر «محمد امین» به شوک گفت: به خاطر کوچک بودن دستان پسرم و له شدن انگشتانش امکان عمل پیوند نبود و حتی پسرم را به چند بیمارستان بردم و متخصصان زیادی دستش را معاینه کردند اما همگی از عدم عمل پیوند خبر می‌دادند.
وی که بغض گلویش را گرفته و به سختی حرف می‌زد، افزود: هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم زندگی پسرم سیاه شود و کاش دستان من قطع می‌شد. «محمد امین» همیشه ابزار دستش می‌گرفت و با بستن پیچ و بازی‌های فنی خودش را سرگرم می‌کرد اما دیگر نمی‌تواند با دو دست پیچی را سفت کند و ابزاری دست بگیرد.
«حسین» که اشک‌هایش را از دید پسرش پنهان می‌کرد، افزود: پسرم علاقه زیادی به موسیقی داشت و تصمیم داشتیم وی را به کلاس موسیقی بفرستیم اما همه آرزوهایمان با این حادثه به باد رفت و پزشکان همه تلاششان را می‌کنند تا لااقل کف دست و انگشت شست پسرم را ترمیم کنند و از مچ قطع نکنند؛ و همه امیدمان به خدا و پزشکان است.
به گفته خانواده «محمد امین» متروی تهران در تماس با آنان اعلام کرده است تمامی حمایت های لازم جهت درمان و آینده این کودک را انجام خواهد داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها