کد خبر: ۱۴۰۶۲۴
زمان انتشار: ۲۲:۲۷     ۲۴ خرداد ۱۳۹۲
سران سه قوه همگام با مردم کشورمان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و شوراهای اسلامی شرکت کردند.
به گزارش 598، علی لاریجانی رئیس مجلس و نماینده مردم قم در خانه ملت صبح امروز و در نخستین ساعت از رأی‌گیری با حضور در مسجد امام حسن عسگری قم رأی خود را به صندوق انداخت و در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کرد.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی پس از انداختن رای خود اظهارکرد: امسال انتخابات ریاست جمهوری از منظر داخلی و خارجی بسیار مهم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مجموعه شرایط اقتصادی ای که در کشور وجود دارد، ایجاب می کند تا انتخاب رییس جمهور از روی دقت صورت گیرد تا فرد منتخب بتواند با شرایط جدید، مشکلات را حل و تاثیر مثبت بر مسائل بین المللی بگذارد.


نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نگاه دیگران به حضور مردم است، تصریح کرد: نگاه کشورهای خارجی به حضور مردم در انتخابات است و مردم با شرکت پر شور و حماسی خود، پشتیبانی شان را از نظام جمهوری اسلامی نشان بدهند.

لاریجانی با اشاره به شرایط حساس فعلی، اظهار کرد: امروز درعرصه بین المللی با یک نوعی فشار بین المللی روبرو هستیم که حضور مردم، انرژی مضاعفی به نظام خواهد داد و کمک خواهد کرد تا در شرایط بین المللی جو مطلوبی ایجاد شود.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه نگاه مردم منطقه به انتخابات ایران است، اظهار کرد: از نظر منطقه، رکن ایران، انتخابات و حضور مردم است و بعد از 34 سال، مردم هنوز پشتیبان کشور هستند  که این باعث دلگرمی همگان می شود.

وی افزود: انتخابات باید در کشور تغییراتی درونی ایجاد کند و در عرصه منطقه ای نیز، حضور پر شور مردم، به نهضت بیداری اسلامی کمک می کند.
لاریجانی تصریح کرد: مردم باید در شرایط کشور موثر باشند و در انتخاب خودشان باید دقت نظر لازم را داشته باشند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اهمیت شوراهای اسلامی شهر و روستا، خاطرنشان کرد: شوراهای شهر نقش مهمی در اداره کشور دارند و همزمانی انتخابات شوراها با ریاست جمهوری، این انتخابات مهم را تحت الشعاق قرار داده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: معنای انتخابات شوراها در ایران، آبادانی شهرها و روستاهاست و انجام مطلوب این کار در گروی افرادی است که در این زمینه سابقه اجرایی و خدمات مطلوب دارند.

وی تصریح کرد: انتخابات شوراها خیلی مهم است و من  امیدوارم مردم با مشارکت جدی در این دوره شرکت کنند و افراد شایسته را برگزینند.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی رییس قوه قضاییه رای خود را به صندوق سیار مستقر در حوزه ریاست قوه قضاییه انداخت و گفت: حضور مردم در انتخابات بزرگترین سلاح در برابر دشمن است. ملت ما با حضور در پای صندوق‌های رای ثابت خواهند کرد که پای آرمان‌های خود ایستاده‌اند.

وی درباره اهمیت حضور مردم در انتخابات، اظهار کرد: امروز مردم ما حماسه بزرگ دیگری را خواهند داشت و تک تک آرای مردم در به ثمر رسیدن این حماسه بزرگ موثر است. امروز شرایط کشور،‌ خاص است و این موضوع را دوست و دشمن می‌دانند. در حقیقت مردم می‌دانند که دشمنان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش بسیاری کردند که مردم را از حضور در انتخابات و نیز پای صندوق‌های رای ناامید کنند. مطمئنم که بصیرت مردم آن‌ها را پای صندوق‌های رای خواهد آ‌ورد و فرد اصلح را انتخاب خواهند کرد.




رییس دستگاه قضایی با بیان این‌که حضور مردم در انتخابات علامت استقلال و پایمردی مردم است، گفت: این موضوع دلیل روشنی بر رد تقاضاهای ناصحیح دشمن است که تلاش دارند مردم کشورمان را مایوس کنند تا در انتخابات شرکت نکنند.

آملی‌لاریجانی با اشاره به اینکه حضور مردم در پای صندوق‌های رای بزرگترین سلاح در برابر دشمن است،‌ تاکید کرد: ما ثابت می‌کنیم که ملت بزرگی هستیم و پای آرمان‌ها ایستاده‌ایم و به هیچ قیمتی از اهداف خود کوتاه نمی‌آییم.

آملی‌لاریجانی خاطرنشان کرد: تاکنون ملت فرزانه و آگاه ما از پیچ‌های تاریخی با سلامت عبور کرده‌اند و ان‌شاءالله در این پیچ تاریخی نیز ملت تصمیم بزرگی خواهند گرفت و حماسه دیگری را رقم خواهند زد.

محمود احمدی نژاد رییس‌جمهور کشورمان، عصر امروز برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در مسجد صاحب الزمان(عج) محله یافت‌آباد حضور یافت و آرای خود را به صندوق شماره 2362 مستقر در این محل انداخت.



وی با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت‌: اعیاد عظیم ماه شعبان و پیشاپیش عید نیمه شعبان را که سرود رهایی همه ملت‌هاست، تبریک می‌گویم و از خدای متعال می‌خواهم که همه رحمت و لطف خود را به ملت ایران و جامعه بشری نازل کرده و بهترین سرنوشت را برای همه رقم بزند‌.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها