کد خبر: ۱۴۰۵۶۳
زمان انتشار: ۱۶:۵۲     ۲۴ خرداد ۱۳۹۲
فرمانده مرزبانی ناجا در خصوص انسداد مرز عراق گفت: این تصمیم براساس تدبیر شوراهای تامین و براساس شرایط استان‌ها، گرفته شد در صورتی که مورد خاصی نباشد، بازارچه‌ها باز و تردد در مرزهای رسمی نیز انجام می شود؛ فعلا تا فردا این تعطیلی ادامه دارد و در صورت ضرورت ممکن است تمدید نیز شود.

به گزارش 598 به نقل از سرویس «انتظامی» خبرگزاری دانشجوین ایران(ایسنا)، سردار دکتر ذوالفقاری در مورد آخرین وضعیت مرزهای کشورمان با بیان اینکه تا این لحظه که وضعیت استان‌های مرزی کشور رصد می‌شود، هیچ مورد ناامنی در کشور نداشته‌ایم و رای گیری در حوزه‌های انتخاباتی در مناطق مرزی با آرامش کامل در حال انجام است، گفت: از 2 ماه پیش به تدریج، کنترل مرزها را افزایش دادیم و از چند روز گذشته نیز به طور کامل همکارانم حدود 9 هزار کیلومتر مرزهای آبی و خاکی را تحت کنترل در آورده‌اند تا بتوانند امنیت را به طور کامل به خصوص در ایام انتخابات برقرار کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا، یادآور شد: مناطقی که احتمال عبور افراد داده می‌شد، شناسایی و نیروها در آن مستقر شدند، علاوه براین تمامی تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی که از قبل آماده شده بودند، در مناطقی که بیشتر ضرورت داشت به کارگیری شدند.

به گفته ذوالفقاری در چند روز گذشته در مناطق شمال غرب و غرب کشور افرادی قصد نزدیک شدن به مرزهای کشور را داشتند که با واکنش سریع نیروهای مرزبانی روبرو شدند و از ورود آنان به داخل کشور جلوگیری شد.

وی در مورد مسدود شدن مرز عراق نیز گفت: این مسئله امری متداول است و تمام کشورها در مقاطعی که برنامه ویژه‌ای را به اجرا در می‌آورند، تردد و ترانزیت در برخی از مرزها را بنا به اقتضا متوقف می‌کنند چه بسا در اجلاس سران غیرمتعهدها نیز این امر اجرا شد.

ذوالفقاری افزود: این تصمیم براساس تدبیر شوراهای تامین و براساس شرایط استان‌ها، گرفته شد ضمن اینکه از قبل با مرزبانان کشور مقابل ملاقات و مذاکره شد.

فرمانده مرزبانی ناجا درمورد زمان بازشدن مرز عراق نیز بابیان اینکه در صورتی که مورد خاصی نباشد براساس هماهنگی شورای تامین استان ها، بازارچه‌ها باز و تردد در مرزهای رسمی نیز انجام می‌شود؛گفت: فعلا تا فردا این تعطیلی ادامه دارد و در صورت ضرورت ممکن است تمدید نیز شود.

وی یادآور شد: بخشی از نیروهای مرزبانی، در بحث امنیت حوزه‌های رای گیری به کارگیری شدند و بخشی از نیروهای مرزی ما نیز در آمادگی کامل قرار دارند تا هرکجا که لازم باشد چه در مرز و چه در استان ها مرزی برای کمک در تامین امنیت بکارگیری شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها