کد خبر: ۱۴۰۵۱۷
زمان انتشار: ۱۴:۰۱     ۲۴ خرداد ۱۳۹۲
در حالی که بیش از چهار ساعت از آغاز رای گیری در اردبیل می‌گذرد، اردبیلی‌ها حماسه سیاسی امروز را رقم زدند.

به گزارش 598 به نقل از سایت سبلانه، از آغازین ساعات رای گیری تا کنون تعداد زیادی از شهروندان اردبیلی در مقابل حوزه های انتخابیه منتظر دادن رای و انتخاب کاندیدای مورد نظر خود هستند.

حضور تمام اقشار اعم از سالخوردگان و جوانان، بزرگسالان و حتی کودکانی که همراه با پدر یا مادر خود آمده اند، در حوزه های رای گیری قابل توجه است.

یکی از بانوان اردبیلی که به همراه همسر خود در حوزه انتخابیه سرچشمه اردبیل حضور یافته بود به خبرنگار  سبلانه اظهار داشت: ما از مدت ها پیش در انتظار این روز و شرکت در انتخابات بودیم بنابراین صبح زود به محل راگیری آمدیم و با تعجب دیدیم که نه تنها اولین نفر برای رای دادن نیستیم بلکه مجبوریم برای دادن رای مدت ها در صف منتظر بمانیم.

وی افزود: مشاهده ازدحام مردم در پای صندوق های رای سبب خوشحالی و افتخار ماست.

* حضور پرشور خاری در چشم دشمنان

یکی دیگر از شهروندان جوان اردبیلی نیز که در صف رای دهندگان ایستاده بود در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص استقبال پرشور مردم از انتخابات گفت: این حضور پرشور از اولین ساعات رای گیری سبب خشنودی دل رهبر معظم انقلاب و خواری بر چشم دشمنان است که چشم دیدن استقلال و پیشرفت کشورمان را ندارند.

* زلزله در ساعات اولیه روز انتخابات

ساعت 6:24 صبح امروز زمین لرزه ای با شدت 3.1 ریشتر اردبیل و سرعین را لرزاند این زلزله سبب ترس و وحشت تعدادی از مردم شد.

* مردم لرزه بر اندام دشمن می اندازند

یکی از شهروندان اردبیلی که برای رای دادن در حوزه انتخابیه اجیرلو اردبیل حاضر شده بود در گفتگو با خبرنگار سبلانه اظهار داشت: صبح امروز زلزله خفیفی اردبیل را لرزاند اما مطمئن باشید مردم ایران تا پایان روز چنان لرزه ای بر اندام دشمنان ایران و اسلام وارد خواهند کرد که شدت آن مثال زدنی خواهد بود.

* ازدحام مردم در حوزه های رای گیری

با توجه به حضور پرشور مردم در شعبه های اخذ رای به نظر می رسد محل هایی که برای راگیری در نظر گرفته شده است پاسخگوی این جمعیت پرشور نیست.

اغلب حوزه های رای گیری در قسمت سالن ورودی مساجد اقدام به پذیرش مراجعه کنندگان می کنند. وجود تجهیزات رای گیری از قبیل تعدادی میز، رایانه، صندوق آرا همچنین حضور حداقل 20 نفر ناظر انتخابات و نمایندگان کاندیداها بخش اعظمی از فضای محدود حوزه رای گیری را اشغال می کند به طوری تنها تعداد محدودی از شرکت کنندگان می توانند در محل حضور یافته و رای خود را به صندوق ها بیندازند.

* حضور جوانان دیروز در انتخابات امروز

با آغاز رسمی انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر حضور سالخوردگان و پیرمردان و پیر زنان که به زحمت و با عصا خود را به حوزه اخذ رای رسانده اند جالب توجه است.

برخی از این افراد با وجود اینکه به سختی راه می روند با همراهی فرزندان خود در شعب رای حاضر می شوند تا با دستانی لرزان اما اراده ای محکم رای سرنوشت ساز  خود را در صندوق بیندازند.

حضور پرشور اهالی اردبیل از ساعات اولیه در پشت درهای حوزه‌های رای‌گیری حاکی از عزم این مردم برای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری و خلق حماسه سیاسی است.

یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت هشت صبح امروز آغاز شده و تا ساعت 18 ادامه خواهد داشت.

* عدم آشنایی نمایندگان کاندیداها به قوانین انتخاباتی

عدم آشنایی نمایندگان کاندیداها به قوانین انتخاباتی در برخی مواقع سبب بروز برخی مشکلات در حوزه های انتخابیه می شود.

اصرار نمایندگان کاندیداها برای رای گیری از هر فردی در هر شرایطی حتی در صورت نبود مدارک لازم، سئوال های مداوم از ناظران و ماموران اخذ رای و... سبب ایجاد وقفه در کار رای گیری و مهمتر از همه تلف شدن زمان افرادی می شود که مدت زمان زیادی در صف ایستاده و منتظر هستند رای خود را در صندوق ها بیندازند.

* کارت ملی فراموش نشود

همراه داشتن اصل شناسنامه و شماره ملی برای رای دادن ضروری است و افراد برای شرکت در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری تنها می توانند به یک شعبه اخذ رای مراجعه کنند.

ناظران انتخاباتی نیز در صورت نداشتن کارت ملی و یا عدم وجود کد شناسایی ملی مانع از رای گیری می شوند اما تعدادی از افراد به دلیل عدم اطلاع از این امر اصرار به رای دادن دارند که این کار نیز دقایقی در کار رای گیری حوزه خلل ایجاد می کند.

شهروندان می توانند در صورتی که کارت ملی آنها مفقود شده با مراجعه و یا تماس با ثبت احوال شماره شناسایی ملی خود را دریافت و در حوزه انتخابیه اعلام کنند.

* تبلیغات ادامه دارد!

با وجود پایان یافتن زمان قانونی انتخابات متاسفانه هوادارن برخی از کاندیداها با ماشین هایی که بر روی آن تصاویر نامزد مورد نظر خود را نصب کرده اند در اطراف حوزه های انتخابیه مانور می دهند و با نشان دادن شناسنامه های خود مردم را ترغیب به رای دادن می کنند.

البته در این زمینه رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان اردبیل اعلام کرده مردم می توانند موارد تخلف انتخاباتی را به مراجع ذیصلاح اطلاع دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها