کد خبر: ۱۴۰۲۸
زمان انتشار: ۱۳:۴۵     ۲۲ خرداد ۱۳۹۰
خبرنامه دانشجویان ایران: یکی از دستاوردهای بزرگ نظام جمهوری اسلامی ایران انتخابات 22 خرداد سال 88 بود که با حضور بیش از 80 درصد مردم همراه بود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، حضور گسترده ی مردم در بین صفوف رأی برای انتخاب کاندیدای مورد حمایت خود آن هم بر اساس شعارهای بیان شده در بازه تبلیغاتی نشان از موفقیت بزرگ انقلاب در همراه کردن مردم با خود است.

با این حال به وجود آمدن برخی از حواشی که با مرور زمان به چالش های بزرگ کشور تبدیل شد ضربات زیادی را به این مانور بزرگ نظام جمهوری اسلامی وارد آورد که تبعات بدی را با خود به همراه داشت.

ادعای دروغین "تقلب" که به عنوان رمز آغاز ساختار شکنی در کشور از آن یاد شد اولین گامی بود که حتی قبل از برگزاری انتخابات با شعار "اگر تقلب بشه، ایران قیامت می شه" طرفداران کاندیداهای جریان چپ – اصلاح طلبان – به آن اشاره می شد.

رفتار شناسی جریان چپ –اصلاح طلبان- در انتخابات 88

آنچه که باید به آن اشاره کرد حرکت کاملا 180 درجه ای کاندیداهای آغاز کننده آشوب ها به همراه جریان وابسته به ان است.

کاندیداها به همراه جریانی که با استفاده ی کامل از ظرفیت هایی که با اسم انتخابات در کشور در دست آنها قرار گرفته بود به تشویش اذهان عمومی دست زده و با سر دادن شعارهای ظاهری و در راستای خواسته های نظام در ابتدای امر و به تبع آن کشیدن برخی از مردم به سمت خود با این شعارهای ظاهری ، پس از اعلام نتیاج در یک حرکت از پیش تعیین شده –همان گونه که در بالا به یک مورد آن اشاره شد – با نشان دادن منویات درونی خود دست به برخی از حرکات رادیکال در کف خیابان ها زدند.

به عنوان مثال اگر به شعارهای میر حسین موسوی ، کاندیدای جریان چپ، قبل از نتخابات نگاهی داشته باشیم، میزان به کار بردن کلمه "ولایت" که کلیدی ترین جایگاه در ساختار نظام جمهوری اسلامی است و مردم نیز به آن تمکین دارند، پس از اسفند ماه به 4/1 –یک چهارم – دفعات رسید.

کاندیدایی که در دهه 60 تندترین شعارها را در موضوعاتی چون "عدالت"، "ولایت"،"مبارزه با استکبار"، و ... سر می داد با گذر زمان و در جریان انتخابات با تغییر رویکرد و رفتار در شعار و عمل مواجه شد.

یا کاندیدای دیگر که به شدت به با شعارهای ضد استکباری وی در زمان انتخابات روبرو بودیم – که می توان این موضع گیری وی را نیز در چند سال گذشته و بودن در سازمان حج نیز رؤیت کرد – پس از اعلام نتایج با تغییر ماهیت خود به گونه ای رفتار کرده و شعارهای استکبار را از ازبان خود سر دادند که به پیاده نظام های آنان تبدیل شدند.

اگر چه می توان این رفتار دوگانه و "قلب ماهیت" این نمایندگان جریان چپ را در بین برخی از افراد آن مشاهده کرد.

به عنوان مثال عباس عبدی کهدر سال 58 از کسانی بود که در تسخیر لانه جاسوسی حضور داشته و به عنوان فاتحان آن به شمار می رود با چرخش رفتاری خود در سال 79 و پس از روی کار آمدن جریان چپ – اصلاح طلبان – با یکی از جاسوسان همان لانه جاسوسی یعنی بایروزن عکس یادگاری می گیرد.

دروغ بزرگ دهه 80

وجود این رفتارهای دوگانه و در اصل "قلب ماهیت" رفتاری به گونه ای شد که بسیاری از مردم ناخواسته و بر اساس برخی از شعارهای ظاهری به سمت این جریان رو آورده که می توان گفت که با گذشت زمان متوجه فریب و دروغ بزرگ این جریان شدند.
عملکر متفاوت با آنچه در زمان تبلیغات کاندیداها و شعارهای بیان شده به گونه ای رقم خورد که حتی جریان های معارض و منافق به عنوان حامی و در دوره ای به عنوان لیدرهای این جریان فکری محسوب شدند.

نهضت آزادی، سازمان منافقین که عملیات های فراوان کشتار را با توجه به فضای به وجود آمده در ذهن می پروراند در کنار جریان چپ حاضر در انتخابات قرار گرفتند.

در این بین نیز بهائیت، فرقه های مختلف انحرافی همچون شیطان پرستان و گاهی اوقات همجنس بازان نیز به عنوان حامیان این جریان و در کنار آنان محسوب شدند.

این تغییرات به گونه ای شکل گرفت که از شعارهای ضد استکبار و ضد امپریالیسم این جریان به جایی رسید که شعارهای ضد اسلام، ضد امام (ره)، ضد امام حسین (ع) و... را به عنوان شعارهای خود در خیابان سر داد.

مقام معظم رهبری نیز در دیدار خود با نمایندگان مجلس هشتم نیز اشاره داشتند که: " در دهه‌هاى قبل، يك جريانى در كشور وجود داشت به نام جريان چپ. آنها شعارهاى خوبى هم ميدادند، اما خودشان را مراقبت نكردند و تقواى جمعى به خرج ندادند. در ميانشان آدمهائى بودند كه تقواى فردى هم داشتند، اما نداشتن تقواى جمعى، كار آنها را به جائى رساند كه فتنه‌گرِ ضد امام حسين و ضد اسلام و ضد امام و ضد انقلاب توانست به آنها تكيه كند! آنها نيامدند شعار ضد امام و ضد انقلاب بدهند، اما شعار دهنده‌ى ضد امام و ضد انقلاب توانست به آنها تكيه كند؛ اين خيلى خطر بزرگى است. آنها غلتيدند. بنابراين تقواى جمعى لازم است."

عدم خودداری و تسلط بر حوادث در حال وقوع از سوی این جریان به گونه ای رقم خورد در وهله اول خود این جریان را مجبور به رفتارهای متفاوت با شعارهای قبل خود کرد ونیز در وهله دوم مردمی را که بر اساس شعارهای حین تبلیغات به آنها رو آورده بودند را فریفت و آنان را با دروغ بزرگ روبرو کرد.

هم اکنو نیز برخی از افراد جریان اصلاح طلب که به دنبال شعارهای این نرفته و خود را در ساختار به گونه ای نگه داشته اند به دنبال این هستند که خود را در مسیر قانون نشان داده و دوباره خود را برای انتخابات دیگری که در راه است آماده سازند.

حال باید گفت آیا باز چنین رفتار دوگانه ای یا در اصل "قلب ماهیت" در رفتار این جریان رخ خواهد داد؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها