کد خبر: ۱۳۹۹۵۱
زمان انتشار: ۱۱:۱۲     ۲۲ خرداد ۱۳۹۲
وزیر امور خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) با هدف گفت‌وگو در خصوص سوریه و اوضاع انسانی این کشور، با همتای انگلیسی خود دیدار می‌کند.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، جن پساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، جان کری، وزیر امور خارجه این کشور امروز با ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس در واشنگتن دیدار می‌کند.

در این دیدار دو طرف در خصوص تحولات سوریه، اوضاع انسانی این کشور و تلاش‌ها برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی ژنو 2 در خصوص سوریه مذاکره می‌کنند.

پساکی در ادامه تاکید کرد: این مذاکرات در مقر وزارت خارجه آمریکا برگزار خواهد شد و پس از آن نیز دو طرف کنفرانس مطبوعاتی خواهند داشت.

دیدار وزیران خارجه آمریکا و انگلیس در حالی برگزار می‌شود که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا از تیم خود در شورای امنیت ملی آمریکا در کاخ سفید خواسته تا همه گزینه‌های احتمالی در خصوص امکان کمک به مخالفان سوریه و ارسال سلاح برای مخالفان را مورد بررسی قرار دهند.

سخنگوی وزارت خارجه ‌آمریکا همچنین تاکید کرد: کنفرانس ژنو 2 تنها به عنوان یک کنفرانس برگزار نمی‌شود بلکه هدف از برگزاری این کنفرانس به دست آوردن نتایجی چشمگیر است.

پساکی درباره موعد برگزاری کنفرانس ژنو 2 نیز گفت: این کنفرانس در ماه ژوئیه برگزار خواهد شد.

وی افزود: ما کنفرانس ژنو 2 را برای تحقق پیشرفت در مرحله انتقال سیاسی در سوریه برگزار می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پایان به ضعیف شدن مخالفان سوری در برابر ارتش سوریه اقرار کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها