کد خبر: ۱۳۹۶۴۳
زمان انتشار: ۱۱:۴۰     ۲۱ خرداد ۱۳۹۲
روزنامه‌های زنجیره‌ای در آخرین موضع‌گیری‌های خود به صلاحیت و ساختار انتخابات حمله کرده و همچنین نتیجه انتخابات را نیز بی‌تاثیر در آینده کشور دانستند.

به گزارش 598 به نقل از سایت موسسه راهبردی دیده بان، این خط که در ابتدا از خارج کشور و از سوی رسانه‌ها، شبکه‌ها و خبرگزاری‌های غربی مبنی بر بی‌نتیجه بودن انتخابات ایران صادر شده است، حالا توسط تحلیل‌گران سیاسی روزنامه‌های زنجیره‌ای در داخل کشور پی‌گیری می‌شود.

روزنامه‌های زنجیره‌ای همچنان سعی دارند موضوع عدم احراز صلاحیت برخی کاندیداها را زنده نگه دارند و از این طریق ساختار دموکراتیک انتخابات را زیر سوال ببرند.

در مطالب درج شده در این روزنامه‌ها گفته شده که «هر رای ما به معنی تایید ساختار قدرت سیاسی کنونی بوده و از جانب این ساختار به منزله تایید خویش مصادره خواهد شد!»، این مطلب در حالی عنوان می‌شود که در صحبت‌های رهبری بارها تاکید شده که شرکت در انتخابات و هر برگ رای تاییدی به نظام اسلامی است و به عبارت دیگر این نوع موضع‌گیری روزنامه‌های زنجیره‌ای به منزله اذعان علنی نویسندگان این روزنامه‌ها مبنی بر مخالفت با نظام سیاسی اسلام است!

این خبرنگاران و تحلیلگران سیاسی که خود را مخالفان جریان سیاسی حاکم می‌دانند، در عین حال که تلاش دارند با دعوت به شرکت در انتخابات موجبات انتخاب کاندیدای مورد نظر خود را فراهم آورند، اما به هیچ عنوان حاضر نیستند که در جریان این مشارکت به عنوان تایید کنندگان نظام شناخته شوند!

بر همین اساس ظرفیتی را به عنوان رای‌های خاموش مطرح کرده و این رای‌ها را متعلق به مخالفان نظام می‌دانند که در صورت شرکت گسترده در انتخابات می‌توانند گزینه مورد نظر اصلاح‌طلبان را به پیروزی برسانند! این تاکتیک همان برنامه‌ای است که جریان فتنه در سال 88 نیز آن را دنبال می‌کرد و با استعانت از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان تلاش می‌کرد تا این مطلب کذب را به مخاطبین القا نماید که اگر میزان مشارکت در انتخابات از یک حدی بالاتر رفت قطعا کاندیدای مورد حمایت آنان در انتخابات پیروز است. اما اصحاب فتنه ناخواسته با دعوت به شرکت در انتخابات بر تمامی ادعاهای دروغین سال 88 خود خط بطلان کشیده‌اند.

در بخش‌هایی این موضع‌گیری‌ها، روزنامه‌های زنجیره‌ای در عین حال سعی دارند نتیجه انتخابات را هرچه که هست، بی‌تاثیر در آینده سیاسی کشور نشان دهند و اوضاع اقتصادی را نیز وابسته به همین روند ارزیابی می‌کنند.

گفتنی است القای فضای ناامیدی و بی‌نتیجه بودن انتخابات خطی بود که در ابتدا از سوی رسانه‌ها و اندیشکده‌های غربی مطرح شد و اکنون ادامه همان مطالب با ادبیاتی دیگر از زبان روزنامه‌های زنجیره‌ای خارج می‌شود.

شایان ذکر است موسسه راهبردی دیده‌بان چندی پیش مطلبی در رابطه با ارتباطات پیچیده روزنامه‌های زنجیره‌ای با اندیشکده‌ها و اتاق‌های فکر آمریکایی منتشر کرد و از شیوه و فرآیند این ارتباطات پرده‌ برداشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها