کد خبر: ۱۳۹۵۲
زمان انتشار: ۱۲:۱۷     ۲۱ خرداد ۱۳۹۰
بولتن نيوز: گويا اخبار نگران کننده از مصر برای غربی‌ها و آل سعود تمامی ندارد. به خصوص که مصری‌ها پس از پیروزی مرحله اولیه انقلاب و اخراج مبارک از قدرت، خیلی زود شمشیر انقلاب را به روی صهيونیسم كشيده و گرایش قابل ملاحظه‏ای به سمت ايران و دراز کردن دست دوستی با ایران از خود نشان دادند.

جوّ ایران‌دوستانه‌ي حاکم بر مصر به حدی است که در حال حاضر بسیاری از مقامات مصری برای کسب محبوبیت اظهارات ایران‌دوستانه را جزو اولویت‌های خود در بیان دیدگاه هایشان در سیاست خارجی مصر انقلابی قرار داده اند.

در آخرین اظهارات از این نوع، "عمر موسی" وزیر پیشین امور خارجه مصر در دوره مبارک  که این روزها امیدوار است  فضای لازم برای نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهور مصر را فراهم سازد، خواستار گفت‌وگو با ايران شد و بر مخالفت حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع مصر با مواضعش در این  زمینه اشاره کرد تا احتمالا خود را از سابقون انقلاب مصر نشان داده باشد.



عمرو موسي در گفت‌وگو با روزنامه‌ي دارالخليج ـ چاپ امارات ـ تصریح کرد:‌ از دهه‌ي نود زماني‌كه وزير امور خارجه بودم از حسني مبارك، رييس جمهور مصر خواستم تا گفت‌وگو با ايران را آغاز كند. در دوره‌ دبيركلي هم در كنفرانس سران در شهر "سرت" ليبي هم اين مساله را مطرح كردم كه او مخالفت كرد.

اما از اين مهم‌تر، چند روز پيش روزنامه‌ي روزاليوسف مصر خبري منتشر كرد كه به نظر مي‌رسد دوباره سران غرب را به وحشت انداخته است. اين روزنامه خبر از سفر نمایندگاني از مصر به ايران در خرداد ماه داد که به آنها " جوانان انقلاب 25 ژانويه مصر " مي‌گويند تا بدین ترتیب باز هم نگرانی مشترک غرب و دیکتاتورهای عربی افزون تر شود.



محيي الدين حلمي الغندور از اعضاي هيات مردمي که به ايران سفر کرد در اين باره به الیوسف گفت: سفر جوانان انقلابي به ايران در راستاي سفر هيات مردمي به ايران و در جريان سوالات مكرر مسئولان ايراني در خصوص اين جوانان و اشتياق براي ديدار با آنها تنظيم شده است.

بر اين اساس، یک مقام آگاه به خبرنگار بولتن‏نیوز گفت: هیات مردمی انقلابیون مصری که هفته پیش به میزبانی صدا و سیما به تهران آمد به سبب ناهماهنگی نتوانست با رهبر انقلاب داشته باشد. اما تلاش‏هایی در دست است تا جوانان انقلاب مصر در سفر خود به تهران بتوانند چنین دیداری با رهبر انقلاب داشته باشند.

بدين ترتيب به نظر مي‌رسد اين موضوع مي‌تواند فصل جديدي از ارتباط و نزديكي بين دو كشور را ايجاد كرده و از آن مهم‌تر باعث نزديكي بيش از پيش انقلابيون و ملت‌هاي منتقد عملكرد سياست‌هاي يك‌سويه‌ي غرب در منطقه و در نهايت ايجاد جبهه‌ي مشترك مبارزه با استكبار خواهد شد. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها