کد خبر: ۱۳۹۳۲۱
زمان انتشار: ۱۰:۲۰     ۲۰ خرداد ۱۳۹۲
دروازه بان تیم راه آهن گفت: «دست آنهایی که فیلم بازی می کنند رو می شود.»

به گزارش 598 به نقل از جام ورزشی؛ وحید طالب لو درباره حضور در راه آهن و اهدافش برای فصل آینده صحبت های جالبی را مطرح کرد. او از تلخ ترین خاطره حضورش در استقلال گفت و حرف هایی زد که خواندن آنها خالی از لطف نیست.

 

* در حال حاضر شرایطت چطور است؟

- قبل از اینکه من با راه آهن قرارداد امضا کنم تمرینات راه آهن شروع شده بود. از شنبه هفته گذشته در تمرینات این تیم شرکت کرده ام و صبح و بعد از ظهر تمرین می کنم. نظم خوبی در تیم دیده ام و به جرات می گویم پیشرفت بدنی بازیکنان هم بسیار خوب بوده است. خودم هم شرایط خوبی دارم و تا شروع مسابقات به وضعیت ایده آل می رسم.

 

* از حضور در راه آهن راضی هستی؟

- راه آهن تیم یکدست و خوبی است و از آرامش خوبی برخوردار است. تیم ما کمترین حاشیه را دارد و این خواسته کادر مدیریت و کادر فنی است. از شرایطی که در این تیم دارم راضی هستم.

 

* دلیل انتخاب راه آهن چه بود؟

- سال گذشته مدتی با این تیم تمرین کردم. تمرین کنار راه آهن در بهبودی و بازگشت من به فوتبال تاثیر زیادی داشت. به نوعی نسبت به این تیم احساس دین می کردم و دوست داشتم دینم را ادا کنم. دیدم در راه آهن هم آرامش حاکم است و می توانم از فوتبال بازی کردن لذت ببرم. من 2 سال آخر حضورم در استقلال از فوتبال لذت نبردم و دیدم راه آهن با اهداف کوتاه و بلند مدت من سازگاری دارد.

 

* به نظرت راه آهن برای آسیایی شدن بسته شده؟

- با سرمربی و بازیکنان خوبی که در راه آهن حضور دارند حتما این تیم می تواند آسیایی شود همانطور که در سالهای گذشته هم شرایط خوبی داشت. با برنامه ریزی که در این باشگاه دیده ام و بازیکنان جوان و آینده داری که جذب شده اند اگر اتفاق خاصی نیفتد راه آهن می تواند به اهدافش برسد.

 

* به عنوان دروازه بان شماره یک با راه آهن قرارداد بستی؟

- دروازه بان شماره یک و دو در تمرین معلوم می شود نه در برگه قرارداد. من هیچوقت در فوتبالم از این شرط و شروطها نگذاشته ام. تنها چیزی که برای من مهم بوده این است که دروازه بانی که قرار است کنار من تمرین کند چه کسی است. این هم فقط به این دلیل  مهم است که انرژی گرفتن از همبازی و تشویق کردن او تاثیر زیادی روی یک دروازه بان می گذارد. مثلا فرشید کریمی دروازه بانی است که وقتی با او تمرین می کردم واقعا کمکم می کرد و به من روحیه می داد.

 

* شاید گردان در راه آهن رقیبت باشد. با این موضوع مشکلی نداری؟

- باور کنید امسال آنقدر انگیزه دارم که به هیچ موضوعی توجه نمی کنم و فقط می خواهم خودم را نشان دهم.

 

* فکر می کنی به دلیل یک فصل دوری از فوتبال، امسال کار سختی داشته باشی؟

- درست است که یک فصل بازی نکردم اما خیلی هم از فوتبال دور نبودم چون فوتبال عشق من است و امسال هم می خواهم بهترین عملکرد را داشته باشم. شرایط لیگ امسال حساس است. بازی ها فشرده هستند و فکر می کنم لیگ از نظر کیفی بالا برود. این موضوع کار همه بازیکنان را سخت می کند اما من انگیزه بالایی دارم.

 

* از سال های آخر حضورت در استقلال بگو که حتما خاطرات خوبی برایت باقی نمانده.

- همینطور است. در 2 سال آخر که در استقلال حضور داشتم به خاطر فضایی که برایم به وجود آوردند افت کردم. نمی خواهم راجع به دیگران حرف بزنم اما واقعا هدفشان دور کردن من از استقلال بود. من به قهرمانی هایی که در استقلال دارم هیچ کاری ندارم بلکه افتخار من در استقلال این است که در مدت 8 سال حضورم در استقلال این تیم کمترین هزینه را در پست دروازه بانی پرداخت کرد. بروید از مدیرعاملان باشگاه بپرسید که مبلغ قرارداد من و بقیه دروازه بانان باشگاه را در بیاورند و آن را با هزینه ای که در دیگر پست ها انجام داده اند مقایسه کنند. وقتی من و نامداری 2 سال دروازه بان های استقلال بودیم روی هم 300 میلیون هم نگرفتیم اما همان موقع پرسپولیس رودباریان، حقیقی، معمارزاده و واعظی را داشت که حداقل یک میلیارد بابت آنها هزینه کرده بود. حالا متوجه می شوید که من چه سودی برای استقلال داشتم؟ اما فایده اش چه شد؟ همین الان هم 300 میلیون از باشگاه طلبکارم که اصلا به روی خودشان نمی آورند و من هم به خاطر هواداران حرفی نمی زنم.

 

* تلخ ترین خاطره ای که از استقلال برایت مانده چیست؟

- تلخ ترین خاطره وقتی بود که سال آخری که در استقلال بودم و داشتم جدا می شدم در جلسه ای که برای تمدید قرارداد داشتیم به من گفتند تعهد بده که روی سکو می نشینی و اعتراض نمی کنی. من هم گفتم اگر بهترین دروازه بان دنیا را می آوردید و می گفتید رقابت کن حرفی نمی زدم اما خواسته تان فنی نیست و من قبول نمی کنم. نمی گویم آن افراد را به خدا واگذار کردم اما زمان همه چیز را نشان داد.

 

* در این مدت برخورد هواداران استقلال با تو چطور بوده؟

- هوادارانی که از طریق ایمیل با من در ارتباط بوده اند یا آنهایی که در خیابان می دیدم اظهار ناراحتی و دلتنگی می کردند. همین باعث شده همیشه خودم را مدیون استقلال و هوادارانش بدانم و دلم برای آنها تنگ شود.

 

* برخی افراد هستند که خصومت زیادی با تو دارند و حتی نمی خواهند با تو هم تیمی باشند. واقعا مشکل خاصی بین شما بوده؟

- صبرم زیاد است و بهتر است چیزی نگویم. زمان همه چیز را نشان می دهد و دست آنهایی که فیلم بازی می کنند رو می شود. مردم هم بد و خوب همه چیز را تشخیص می دهند.

 

* در هدف گذاری هایت برای فصل آینده ملی پوش شدن هم جایی دارد؟

- قطعا. اول امیدوارم که تیم ملی به جام جهانی صعود کند. همه می گفتند بازی با قطر خیلی مهم است اما نباید از دیدار با لبنان غافل شویم. همیشه وقتی احساس ترس کرده ایم نتیجه گرفت ایم. الان هم مقابل لبنان نباید به فکر تفاضل گل باشیم بلکه باید هدفمان برد باشد. در صورت صعود تیم ملی به جام جهانی حتما همه تلاشم را می کنم که دروازه بان تیم ملی باشم و در جام جهانی حاضر شوم.

 

* قراردادت با راه آهن چند ساله است؟

- راه آهن باشگاهی حرفه ای است و من قرارداد 3 ساله با این تیم امضا کرده ام. من آینده این تیم را خوب می بینم و مطمئنم می توانم در باشگاه راه آهن به اهدافم برسم.

 

* حتما پیراهن شماره یک را در راه آهن می پوشی؟

- هنوز شماره پیراهنم را انتخاب نکرده ام اما بعداز مرگ مرحوم ناصر حجازی گفتم دیگر شماره یک را نمی پوشم. در شاهین هم 30 پوشیدم و شاید در راه آهن هم همین شماره را بر تن کنم.

 

* از آن حوله معروف چه خبر؟ باز هم می خواهی آن را به داخل دروازه ببری؟

- نه دیگر آن حوله و قرآن را به دروازه نمی برم. از اعتقادات شخصی من سوءاستفاده شد و یاد گرفتم دیگر اعتقاداتم و کارم را قاطی نکنم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها