کد خبر: ۱۳۹۲۹۵
زمان انتشار: ۰۹:۰۶     ۲۰ خرداد ۱۳۹۲
سفر «روحانی» به گرگان لغو شد /
سفر «حسن روحانی»، نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، به استان گلستان بنا به دلایل نامعلومی لغو شد.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس از گرگان، طبق اعلام ستاد مرکزی انتخاباتی «روحانی» در گلستان این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قرار بود ساعت 21 امشب در مسجد جامع گلشن گرگان، محل اقامه نماز آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان، سخنرانی کند.

موضوع از این قرار بود که ابتدا ساعت 14.25 امروز پیامکی با این متن «خبر فوری؛ سخنرانی دکتر حسن روحانی امشب ساعت 21، مکان مسجد جامع گلشن، لطفا اطلاع‌رسانی فرمایید» از سوی ستاد مرکزی انتخاباتی «روحانی» در سطح استان منتشر شد.

با انتشار این پیامک جمعی از مردم استان به ویژه شهر گرگان آماده حضور در مکان سخنرانی بودند که پیامک بعدی این ستاد همگان را متعجب کرد.

پیامک دوم به فاصله دو ساعت و 45 دقیقه بعد در ساعت 17.10 دقیقه منتشر شد. متن پیامک این بود: «سفر دکتر حسن روحانی به خاطر شرایط بد آب و هوایی به استان گلستان لغو شد».

این پیامک از این نظر تعجب برانگیز بود که روحانی صبح امروز سفر انتخاباتی خود را از رشت آغاز کرد و بعد از آن به ساری آمد و قرار بود بعد از سفر انتخاباتی مازندران به گلستان سفر کند.

طبق بررسی های به عمل آمده توسط خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان از وضعیت جوی استان‌های گلستان و مازندران، هوای این دو استان آفتابی بوده و شرایط جوی آن گونه که ستاد مرکزی انتخاباتی «روحانی» در گلستان اعلام کرده‌اند نه بد بود و نه می‌توانست سفر این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را لغو کند.

خبرهای دریافتی خبرگزاری فارس از گرگان حاکی از این است که مناسب نبودن فضای انتخاباتی برای استقبال از دکتر روحانی به دلیل عدم حمایت اقوام گلستانی از این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شاید از دلیل اصلی لغو سفر «روحانی» به گلستان هستند.

بسیاری از آگاهان سیاسی اعتقاد داشتند به دلیل انتساب «روحانی» به «هاشمی رفسنجانی» و حمایت احتمالی «خاتمی» از وی در صورتی که به عنوان نامزد واحد اصلاح‌طلبان باشد اهل سنت گلستان از «روحانی» حمایت می‌کنند، اما اهل سنت گلستان دست حمایت به سمت قالیباف دراز کرده و سیستانی‌های مقیم استان نیز از رضایی حمایت می‌کنند.

بنابراین پیش بینی‌ها حاکی از این است که «روحانی» بین اقوام گلستان پایگاه اجتماعی نداشته باشد و آرای سایر شهروندان استان بین هست نامزد تقسیم می‌شود که در این میان سهم «روحانی» اندک خواهد بود.   

آنچه که مشخص است بد بودن شرایط جوی دلیل اصلی لغو سفر «روحانی» به استان گلستان نبود؛ زیرا شرایط جوی برای سفر این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کاملا مساعد بود، بلکه دلیل اصلی را باید در جای دیگر جستجو کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها