کد خبر: ۱۳۹۲۴۷
زمان انتشار: ۰۱:۱۹     ۲۰ خرداد ۱۳۹۲
نماینده مشهد در مجلس با ببیان اینکه اقدامات حسن روحانی در حوزه امنیت ملی چه در گذشته و چه در ایام انتخابات به شدت زیر سوال است، گفت: شورای نگهبان می‌تواند نسبت به تجدید نظر در صلاحیت همه کاندیداها از جمله حسن روحانی اقدام کند.

جواد کریمی قدوسی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به احتمال بررسی مجدد صلاحیت حسن روحانی در جلسه آتی شورای نگهبان گفت: عملکرد آقای روحانی در گذشته و در حوزه امنیت ملی در زمانی که در شورای عالی امنیت ملی بود نزد خواص و کسانی که دسترسی به اطلاعات داشتند و حتی در نزد برخی افراد جامعه به شدت زیر سوال بود.

وی افزود: اتفاقی که در حوزه کاری آقای روحانی در آن زمان افتاد انتقال اسناد به کلی سری در حوزه مسائل هسته‌ای توسط یکی از افراد شورای عالی امنیتی به سیستم‌ها و سرویس‌های جاسوسی انگلیس و آمریکا بود که مدتی هم با حکم قضایی و دستگاه‌‌های امنیتی بازداشت شد.

قدوسی تاکید کرد: در حوادث دیگر مثل فتنه 88 نیز حضور آقای روحانی را در نشست‌ها و اتاق‌های فکر فتنه مشاهده کردیم که به طور کلی عملکرد و رفتار او در این زمینه را زیر سوال برد.

این نماینده مجلس ادامه داد: گرچه شورای نگهبان بنا بر صلاحدید خود در مقطعی وی را تایید صلاحیت کرد اما به نظر ما رفتار و عملکرد آقای روحانی در همین مدت انتخابات و مواضع و روش‌هایی که انتخاب کرد به شدت زیر سوال بود.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال او یکی از مقدس‌ترین جایگاه‌های انقلاب (جماران) را برای میتینگ انتخاباتی انتخاب کرد و شاهد هتک حرمت توسط برخی از طرفداران وی و ابراز شادمانی‌اش بودیم.

کریمی‌قدوسی تاکید کرد: روحانی در بسیاری از موارد دیگر نیز از خط قرمز عبور می‌کند و می‌گوید با کدخدای امروز دنیا یعنی آمریکا مذاکره می‌کنم آن هم مذاکره سیاسی که خط قرمز جمهوری اسلامی است.

وی افزود: اقدامات حسن روحانی در حوزه امنیت ملی چه در گذشته و چه در ایام انتخابات به شدت زیر سوال است و این حق شورای نگهبان است که هنوز انتخابات برگزار نشده در صلاحیت‌های داده شده تجدید نظر کند.

این نماینده مجلس گفت: طبق قانون اساسی زمان مشخصی برای شورای نگهبان تا قبل از برگزاری انتخابات برای بررسی صلاحیت‌ها تعیین نشده است.

کریمی قدوسی ادامه داد: اگر مبانی قانون اساسی برای احراز صلاحیت توسط کاندیدایی زیر سوال رفت که به نظر ما آقای روحانی تمام این مبانی را زیر سوال برده و بر روی آن پا گذاشته شورای نگهبان به لحاظ جایگاه حقوقی و قانونی خود می‌تواند با توجه به اینکه چند روز به اجرای انتخابات مانده نسبت به تجدید نظر در صلاحیت همه کاندیداها از جمله حسن روحانی اقدام کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها