کد خبر: ۱۳۹۱۵۵
زمان انتشار: ۱۵:۴۹     ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
دکتر اصغر رمضانی، بنیانگذار جراحی قلب در خوزستان و استاد فرهیختۀ دانشگاه علوم پزشکی اهواز، یکی از برترین فوق تخصص های جراحی قلب کشور و چهرۀ ماندگار و نام آشنای خوزستان است.
 
خیلی ها او را می شناسند و خیلی ها سلامتی و ضربان قلبشان را مدیون او هستند. او فرزند عشایر بختیاری و سرزمین خوزستان و از افتخارات ایل بختیاری و مردم خوزستان است.
 
وی در سال 1337 چشم به جهان گشود. نام او را بارها و بارها به علت توانمندی های او در جراحی قلب و اقدامات نادر جراحی قلب شنیده ایم. او فوق تخصص جراحی قلب است که برای اولین بار در استان خوزستان در سال 1374 در بیمارستان گلستان اهواز، اقدام به راه اندازی  جراحی قلب باز نمود.
 
 
دکتر اصغر رمضانی، استادی فرهیخته و متعهد و پزشکی حاذق است که با دستان توانمندش جان هزاران انسان را نجات داده و متخصصین فراوانی را آموزش داده است.
 
او بهترین خاطراتش را مربوط به دوران دفاع مقدس می داند و بارها گفته است " هرچه توان دارم، ناشی از حال و هوای دوران دفاع مقدس است و اگر مؤفقیتی دارم، مدیون دفاع مقدس است"
 
دکتر رمضانی، دانشجوی پزشکی ورودی سال 1355 است که تخصص جراحی خود را در دوران دفاع مقدس به انجام رسانید و سپس با توجه به احساس تکلیف به دلیل نبود رشتۀ جراحی قلب در خوزستان، در رشتۀ فوق تخصص جراحی قلب مشغول به تحصیل گردید و در دوران جنگ، رئیس بیمارستان گلستان اهواز بود که یکی از مهمترین بیمارستانها در درمان مجروحان جنگ به حساب می آمد و با تمام توان در تمام روزهای حماسه و خون در بیمارستان های جبهه و پشت جبهه به خدمت به مجروحان پرداخت.
 
به گزارش بی باک، دکتر رمضانی در گفتگو با خبرنگار جبهه پایداری پیرامون انتخابات اخیر گفت: از میان 8 کاندیدای احراز صلاحیت شده که از سوی شورای نگهبان معرفی شده اند، بنده دکتر سعید جلیلی را اصلح می دانم، گفتمان ایشان گفتمان امام و رهبری است و در خط ولایت است و نهایت همیاری و همکاری را با نهادهای دینی و ملی از ایشان می بینم و حفظ امنیت و آرامش کشور مرهون و مدیون تلاش و ایثار افرادی مثل ایشان است.
 
وی افزود: امنیت، عدالت و پیشرفت در کلیۀ جنبه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. حفظ اقتدار ملی و عزت ایران اسلامی، نیازمند انتخاب فردی است که در مسیر انقلاب باشد، ایشان خود را سرباز ولایت می داند و وامدار کسی نیست و به کسی وابستگی ندارد و اهل تعامل با دوستان و استقامت، پایداری و ایستادگی در مقابل دشمنان است.
 
این استاد دانشگاه گفت: دشمنان خارجی انقلاب اسلامی به دکتر جلیلی بدگویی و نسبت به ایشان دروغ پراکنی می کنند و تمام تبلیغات خود را برای تخریب ایشان به خرج داده اند و متأسفانه برخی از افرادِ به ظاهر روشنفکر تصمیمات و استدلال های خود را بر اساس مواضع بی.بی.سی و صدای امریکا و شبکه های دروغ پراکنی استکبار تنظیم کرده اند.
 
 
فوق تخصص جراحی قلب و استاد دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: دکتر سعید جلیلی حرف اول را حرف رهبری می داند و گوش به فرمان رهبر است و این امتیاز بسیار بزرگ دکتر جلیلی است.
 
رمضانی گفت: از آنجایی که بنده اطلاع یافتم، حامیان دکتر جلیلی برنامه های بسیار ارزشمندی برای برقراری عدالت اجتماعی و سلامت جامعه دارند، و نیروهای توانمندی که به همراه دکتر جلیلی هستند را مناسب برای رفع مشکلات اجتماعی و همچنین ارتقا کیفیت سلامت مردم می بینیم.
 
وی ضمن تاکید بر حوزه بهداشت و درمان در دولت آینده، تصریح کرد: مسئلۀ بهداشت، درمان، رفاه و سلامت بخشی از مسایل رفاه اجتماعی است و خودکفایی در این مسائل، نیازمند روحیۀ مقاومت است که دکتر جلیلی به خوبی از این روحیه برخوردار است و افراد توانمند بهداشت و درمان و اساتید برجسته و به نام نیز در کنار دکتر جلیلی آمادگی خود را برای حمایت از وی و کمک به ایشان در راستای حل مشکلات این حوزه اعلام نموده اند.
 
دکتر اصغر رمضانی که خود فرزند عشایر بختیاری است، در پاسخ به این سئوال که نگاه به قومیت ها و رأی قومیتی را چگونه ارزیابی می کنید؟ گفت: برای ما اولین و مهمترین مسأله، حفظ دین و ولایت پذیری است و ملاک تقوای انسان ها است و نه اینکه از چه قومیتی هستند. ما ضمن احترام به اقوام در سایۀ رهبری و در چارچوب نظام و معتقد به وحدت ملی هستیم و سنّت های نیک اقوام را تأیید و حمایت می کنیم، اما در انتخابات ملاک قومیت را تأیید نمی کنیم و ملاک تقوا و فرد اصلح است.
 
سخنگو و عضو ستاد دانشگاهیان حامی دکتر سعید جلیلی در خوزستان افزود: دکتر جلیلی سال ها در دفتر رهبری مسئول مسایل استراتژی بود و مسایل حساس کشور، از واردات و صادرات تا مسایل خُرد و کوچکتر در استان ها و شهرستان ها را زیر نظر داشتتند و سکان امنیت ملی را نیز بر عهده داشتند و بر وزارت خانه های مختلف نظارت داشتند. و این تجربۀ ارزشمندی است.
 
دکتر رمضانی افزود: همچنین من سن ایشان را بهترین سن خدمت می دانم چرا که هم پختگی لازم را دارند و هم توان اجرایی را دارد و نه خیلی مسن هستند و نه خیلی جوان و به نظرم تجربیات ارزندۀ ایشان در شورای امنیت ملی  و دوران دفاع مقدس  ارزنده است و همچنین افتخار جانبازی هم از امتیازات ایشان است.
 
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی افزود: تجربیات فراوان ایشان معمولاَ پشت پرده بوده و دائم در تلویزیون نبودند و همچنین ایشان اهل ظاهر سازی نیستند.
 
 وی افزود: دکتر جلیلی ساده زیست و بی ریا است و روحیه مردمی دارد و این از امتیازات ایشان  و حقوق مردم است ، چرا که مسولین جامعه اسلامی باید از جنس مردم و دارای خوی ساده زیستی باشند .
 
وی فروتن است و اهل شعار های غیر عملی نیست و در چارچوب قوانین حرکت کرده است.
 
دکتر جلیلی اهل تهمت، افترا و سیاه نمایی نیست و فردی اخلاق گرا و قانون گرا است.
 
 ایشان اهل دروغ، انحراف و اشراف گرایی نیست  و همت بلندی دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها