کد خبر: ۱۳۹۱۳۸
زمان انتشار: ۱۴:۲۸     ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
به گزارش پایگاه 598 به نقل از سایت حیات طیبه، دکتر جلیلی در بدو ورود به استان کهگیلویه و بویر احمد در فرودگاه یاسوج در کنفرانس رسانه ای به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

جلیلی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آیا آنچه که در مذاکرات اخیر کاندیداها مطرح شد بر مذاکرات هسته ای تاثیر منفی نخواهد گذاشت گفت: مجموع مناظرات خوب بود و به مردم ایران این توان را داد که درباره دیدگاه های مختلف قضاوت کنند.

جلیلی درباره عشایر هم گفت: عشایر طبق گفته ی امام (ره) ذخایر انقلابند و در دوره های مختلف به ویژه جنگ ظرفیت هایی از خود نشان دادند که حالا نیز باید به طور عدالت مدارانه ظرفیت های آنان را آزاد کرد.

دکتر جلیلی همچنین در پاسخ به سوالی درباره شباهت گفتمانی وی با آقای احمدی نژاد نیز گفت، گفتمان ما گفتمان اسلام ناب، امام رحمه الله علیه و مقام معظم رهبری است و اگر کسی در هر مقطعی به این گفتمان نزدیک شده باشد باید اصالت را به گفتمان اسلام ناب و امام داد. وی همچنین درباره احتمال ائتلاف با دیگر کاندیداها گفت، کسانی که تا این مرحله آمده اند بر مبنای احساس تکلیفی آمده اند و تشخیصشان این است که بهتر می توانند خدمت کنند و راهگشا باشند . بنابراین چون نگاه تکلیفی است احتمال ائتلاف منتفی است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره دیدگاه خود درباره عدالت نیز گفت : وقتی از آزاد شدن ظرفیت ها صحبت می کنیم فقط تهران مد نظر نیست. بنابراین اگر عدالت برقرار شود، باید به ظرفیت عشایر هم توجه کرد. همانطور که عشایر در زمان جنگ توانستند حماسه خلق کنند امروز هم عشایر می توانند در خدمت پیشرفت کشور قرار گیرند.

دکتر جلیلی همچنین با اشاره به سفرهای استانی ادامه داد : سفرهای استانی خوب است اما کافی نیست. باید با سفرهای وزارت خانه ای قید و بندها و زنجیرهایی را که دستگاه های دولتی بر دست و پای خود و مردم تنیده اند بگسلیم. باید کاری کرد که انجام یک کار عادی نیازمند آشنا پیدا کردن و این و آن را دیدن و سفارش کردن نباشد.

وی درباره برخی طرح های دولت قبل گفت : هدفمندی یارانه ها یک قانون است و هرکس انتخاب شود باید آن را ادامه دهد. مسکن مهر نیز طرح خوبی است اما کافی نیست هم باید تولید مسکن به قدری باشد که نیاز ۸۵۰ هزار ازدواج سالانه را پاسخ دهد هم باید نوسانات قیمت مسکن و دلال بازی و سفته بازی در این بازار کنترل شود.

دکتر جلیلی همچنین درباره ظرفیت های استان کهگیلویه و بویر احمد نیز گفت : وقتی می گویند کهگیلویه و بویراحمد استان ۴ فصل است یعنی نه تنها مشکلات خودش بلکه می تواند برخی مشکلات کشور را هم حل کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها