کد خبر: ۱۳۸۷۲
زمان انتشار: ۱۰:۵۷     ۱۹ خرداد ۱۳۹۰
صبح امروز پنج‌شنبه، با حضور رییس‌جمهور در بیمارستان امام خمینی از سامانه راهبری جراحی هوشمند با کاربرد در جراحی‌های گوش، حلق، بینی و جراحی مغز و اعصاب که با تلاش محققان مرکز رشد، لوازم و تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و با حمایت مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست‌جمهوری طراحی و ساخته شده رونمایی شد.

 در این بازدید وزیر بهداشت و تعدادی از مسوولان این بیمارستان و مقامات مربوطه حضور داشتند.

این بازدید از بیمارستان امام در حالی صورت می گیرد که در چند وقت اخیر به دلیل ماجرای رها کردن 2 بیمار ،این بیمارستان در مرکز توجه بود ودر نهایت هم  به تغییر مدیر این بیمارستان وتشکیل پرونده انجامید که در نهایت یک پزشک، چند تن از مدیران، مسئولان و مددکاران، نیروهای خدماتی و رانندگان آمبولانس، در مجموع 12 تن را به اتهام خودداری از کمک به مصدومان و رها کردن آنها در شرایط نامساعد در بیابان‌ با صدور قرار قانونی بازداشت شدند. و پرونده 12 متهم را برای محاکمه و صدور حکم به دادگاه عمومی تهران ارسال شده است.

  رییس‌جمهور هم‌چنین در جریان حضور خود در بیمارستان امام خمینی از آزمایشگاه جراحی روباتیک و اپتیک لیزر واز ربات دستیار جراح در جراحی‌های لاپاروسکوپی بازدید کرد.

رییس‌جمهور از ربات توان‌بخشی دست که در بازتوانی دست بیمارانی که دچار ضایعات مغزی نظیر ام.اس شده‌اند و به صورت هوشمند رفتار می‌کند، بازدید کرد.

 هم‌چنین از دستگاه برش‌نگاری فلورسنت نوری که در تشخیص سرطان ساخته شده و برای اولین‌بار در دنیا و در مقایسه با نمونه‌های خارجی می‌تواند برش‌نگاری را به‌طور کامل انجام دهد. واز طراحی و تولید دستگاه اتوآکوستیک، آمیشن، آنالایزر اولین دستگاه شنوایی سنجی تولیدی در کشورهم بازدید کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها