کد خبر: ۱۳۸۵۸
زمان انتشار: ۰۹:۲۸     ۱۹ خرداد ۱۳۹۰
یک سياستمدار بحريني بر استقبال مردم این کشور از اعلام تصميم ايران براي ارايه پيشنهادي به منظور برون رفت از بحران تاکید کرد.

"عبدالاله الماحوزي" چهارشنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم، درباره سخنان رييس جمهوري اسلامي ايران درخصوص تصميم تهران براي ارايه پيشنهادي به منظور برون رفت از التهاب سياسي در بحرين گفت: بحريني ها از هر گامي از سوي هريک از کشورهاي جهان اعم از ايران يا ديگر کشورها، که در راستاي خير و صلاح ملت اين کشور باشد، استقبال مي کنند.

الماحوزي از مواضع ايران استقبال کرد و افزود: اين موضعگيري نشان مي دهد که ايران در کنار ملت ها و انقلاب هاي جهان عرب ايستاده است.

محمود احمدي نژاد عصر سه شنبه در دومين نشست خبري خود در سال جديد با نمايندگان بيش از 300 رسانه داخلي و خارجي در پاسخ به اين سوال كه آيا ايران طرح و نقشه راهي براي حل بحران بحرين و گفت‌وگو با دولت اين كشور براي كمك به رفع مشكلات ندارد؟ تصريح كرد: ايران همواره معتقد بوده است كه بايد عدالت و حقوق اساسي ملت‌ها، مبناي حل و فصل مشكلات ملت‌ها و دولت‌ها باشد و دولت‌ها نبايد اجازه بدهند خارجي‌ها در امور داخلي‌شان دخالت كنند.

رييس جمهور گفت: اميدواريم به زودي شرايطي فراهم شود تا طرح خودمان را براي رفع مشكلات كشورهاي منطقه و از جمله بحرين ارايه كنيم.

الماحوزي از سياستمداران بحريني همچنين از سازمان هاي بين المللي خواست، براي توقف اقدامات غيرقانوني سعودي ها و رژيم آل خليفه عليه مردم بحرين وارد عمل شوند.

الماحوزي اظهار داشت: رژيم بحرين همواره درها را به روي پيشنهادها و راهکارهاي سازنده  سازمان ها، نهادهاي بين المللي و حتي کشورهاي دوست و همسايه مي بندد اما به پيشنهادهاي نامطلوب مثل فراخواني ارتش کشورهاي بيگانه به بحرين و جلوگيري از ورود کشتي کمک هاي انساني از عراق به اين کشور گوش فرا مي دهد.

وي خاطرنشان کرد: رژيم بحرين به دعوت سازمان بين المللي کار براي بازگرداندن کارگران اخراج شده به مشاغل خود گوش نداده است و اين رژيم همچنين با پزشکان به صورت اهانت آميز رفتار مي کند.

الماحوزي گفت: پزشکان و زنان بازداشت شده در زندان هاي بحرين در معرض شکنجه و تجاوز قرار دارند و سازمان هاي بين المللي بايد براي متوقف کردن اين اقدامات زشت و ضد انساني و بدور از ارزش هاي اخلاقي وارد عمل شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها