کد خبر: ۱۳۸۴۰۳
زمان انتشار: ۱۸:۴۴     ۱۵ خرداد ۱۳۹۲
اصلاح طلبان شانس آوردند/
بی بی سی فارسی در اولین بخش خبری خود به بررسی مناظره فرهنگی نامزدها پرداخت و از سیاسی شدن مناظره فرهنگی و اختلاف دیدگاه اصلاح طلبان و اصولگرایان خبر داد.

جام: "بی بی سی فارسی" در اولین بخش خبری اش با پخش گوشه هایی از مناظره های انتخابات ریاست جمهوری، به تحلیل این مناظره پرداخت.

 

گوینده این شبکه با اشاره به تغییر شکل مناظره ها گفت: «به نظر می رسد شکل این مناظره نسبت به مناظره قبلی تغییر کرده است و با توجه به ناخشنودی نامزدها، سؤالات تستی و چند جوابی حذف شده اند.

 

"سعید برزین" تحلیلگر بی بی سی فارسی هم با حضور در استدیو خبر این شبکه به تحلیل محتوایی سخنان نامزدها پرداخت و گفت: «موضوع اصلی بحث این بود که راه حل مشکلات فرهنگی چیست؟ این بحثی بود که پیش آمد؛ اما مسأله فورا سیاسی شد.»

 

وی افزود: «آقای عارف و روحانی نظرشان این بود که باید تمرکز زدایی شود و جامعه باید غیر دولتی شود و نفوذ دولت کم شود. در مقابل آن ها، آقای جلیلی و عادل بر ساده زیستی و مبارزه با اشرافی گری تأکید کردند. حتی آقای عادل گفتند سانسور بعضی وقت ها لازم است.»

 

برزین از اختلاف دیدگاه اصلاح طلبان و اصولگرایان هم خبر داد و تصریح کرد: «خط کشی های سیاسی بسیار مشخص بود. یک طرف تغییرطلب و اصلاح طلب بودند که بر گذر از وضع موجود تأکید داشتند و طرف مقابل بر دفاع از شرایط حاضر.»

 

 

سعید برزین در جواب به این سؤال که "نکات بحث برانگیزی که شما احساس کردید جدی است چه بود؟" اظهار داشت: «نکته دیگر خیلی مهم، تزی بود که آقای رضایی مطرح کرد؛ رابطه فرهنگ با اقتصاد. گفتند وقتی فقر وارد شود ایمان از در دیگر خارج می شود. موضع محافظه کاران را آقای جلیلی و آقای عادل گرفتند و گفتند فرهنگ زیر بنایی است و ربطی به مسائل اقتصادی ندارد. اصلاح طلبان یعنی آقای عارف و روحانی از ضرورت کنار گذاشتن سانسور دفاع کردند.»

 

تحلیلگر بی بی سی فارسی، با اشاره به تغییر در شیوه برگزاری مناظره گفت: «به نظر من از لحاظ کیفی بهتر شده است و در این دروره اصلاح طلبان شانس آوردند زودتر وارد بحث شوند؛ چون هم آقای عارف و هم آقای روحانی ابتدا صحبت کردند و حمله کردند و محافظه کاران مجبور شدند دفاع کنند.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها