کد خبر: ۱۳۸۱۲۳
زمان انتشار: ۱۷:۳۰     ۱۳ خرداد ۱۳۹۲

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، حسن روحانی یکی از دو کاندیدای اصلاح طلب، عصر روز گدشته در برنامه تبلیغاتی خود در حسینیه جماران حاضر شد. اینکه کاندیداها سعی در برقراری ارتباط چهره به چهره با حامیان خود دارند انکار ناپذیر و جز لاینفک تبلیغات موثر محسوب می شود. نکته ای که در این دیدار عمومی حائز اهمیت است نحوه حضور و برنامه های خاص آن است.

در حالی که اصلاح طلبان تاکید دارند روحانی را کاندیدای خود نمی دانند و حتی در مواردی وی را طرد می کنند، اما نشانه هایی وجود دارد که این مدعا را رد می کند جدای از اینکه رسانه و روزنامه های وابسته به اصلاحات هر روزه از رایزنی با عارف برای کنار کشیدن به نفع روحانی خبر می دهند، با تجربه انتخابات 88 که به فتنه منجر شد، از یک سو برای ادامه حیات سیاسی خود و حضور در صحنه و از سویی دیگر جذب آرای حداکثری سعی دارند این کاندیدای تحت حمایت خود را مستقل معرفی نمایند. البته حمایت و پشتیبانی از این کاندیدا را پدر معنوی این تفکر یعنی هاشمی رفسنجانی عهده دار است.

این روزها که حسینیه جماران در تدارک برگزاری سالگرد بنیانگذار انقلاب است، روحانی برنامه تبلیغاتی خود را به مدد حمایت های برخی از منسوبان به حضرت امام (ره) در این مکان که هزاران خاطره تاریخی را برای عموم مردم زنده می کند، برگزار نمود. برنامه تبلیغاتی که دور از شان آن مکان بود. حضور کسانی که با نام حمایت از کاندیدای خود سوت و کف را چاشنی شعارهای خود کرده بودند و عکس ها و شعارهایی در دست داشتند که یادآور فتنه 88 بود.

اینکه تولیت حسینیه جماران با چه هدف اجازه این حرمت شکنی را به این کاندیدا و حامیان وی داده جای تامل دارد. باید یادآور شد که امام شخصیتی است که نه تنها ایرانیان بلکه جهان اسلام برای شان و منزلتش حرمت قائل است. حال چگونه فردی برای بازی های سیاسی و تبلیغاتش چنین جایگاهی برای خود قائل شده است؟
 
 
سوال اینجاست که این برنامه برای تبلیغات روحانی بوده یا اعلام وجود حامیان سران فتنه در حمایت از این کاندیدا؟ با این اوصاف آنچه به ذهن متبادر می شود هماهنگی و همراهی حامیان سران فتنه با این شخص است که در این برنامه خواهان آزادی کسانی شده اند که 8 ماه مملکت را به التهاب کشاندند و هزینه های سرسام آوری را به نظام تحمیل نمود.
 
این حسینیه متبرک به قدوم خمینی کبیر و فرزندان بسیجی اش است. آنان که برای حفظ حرمت و بر زمین نماندن کلامش سرها باختند. اینجا جای لشگرکشی مشتی فتنه گر نیست حتی اگر فرمانده این سیاهی لشگر، روزگاری دست بوس پیر جماران بوده، چرا که خود امام روح الله گفت: ملاک حال فعلی افراد است.
 
 
به دنبال این اقدام که از سوی بسیاری از رسانه ها انعکاس داده شد ستاد روحانی بیانیه ای را به شرح زیر منتشر ساخت:
 
"بسم‌الله الرحمن الرحيم
 
«لايَجرِمنَکُم شَنَئانُ قومٍ اَن لا تعدلُوا إعدِلوا فهُو اقربُ للتقوي» «قرآن کريم»
 
آنچه نهال اميد و تدبير را بيش از هر چيز ديگري تهديد مي‌کند، افراط و تفريط و خودسري است. در چنين روز و روزگاري هياهو و جنجال و رفتارهاي خارج از قرار و قاعدۀ مرسوم مي‌تواند آشوب‌طلبان و قبيلۀ افراط و تفريط را به وجد آورد و زمينۀ يأس و سرخوردگي اميدواران را فراهم آورد.
 
لذا هرگونه رفتار خودسرانه و مغاير با اعتدال، با روش و منشي که ما در پي گرفته‌ايم در تعارض است و خواسته يا ناخواسته آب به آسياب دشمنان اين آب و خاک خواهد ريخت. مباد که به سبب آنچه (11 خرداد 1392) در حاشيه سخنراني حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر روحاني در حسينيۀ جماران رخ داد، شمع تدبير، کم‌فروغ و شکوفۀ اميد، نشکفته پرپر شود. 
 
بدين‌وسيله «ستاد انتخابات دکتر حسن روحاني» هرگونه رفتار هنجارشکنانه و خياباني را قوياً محکوم کرده و همه دوستداران انديشۀ اعتدال را به رعايت قانون و صبر و آرامش دعوت مي‌کند."
 
البته اين واكنش از سوي ستاد حسن روحاني در شرايطي صورت مي‎گيرد كه هنوز دفتر تنظيم و نشر آثار امام (ره) نسبت به اين موضوع واكنش نشان نداده است و اين در حالي است كه مسئوليت حفظ شان و جايگاه حسينيه جماران به عنوان نمادي مقدس از نمادهاي انقلاب اسلامي ايران به اين موسسه سپرده شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها