کد خبر: ۱۳۷۸۵۳
زمان انتشار: ۱۳:۴۰     ۱۲ خرداد ۱۳۹۲
سه فوتباليست قمي براي حضور در مرحله نهايي رقابت‌هاي فوتبال قهرماني جام ملت‌هاي آسيا به تيم ملي دختران نوجوان دعوت شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملي فوتبال دختران زیر 16 سال كشورمان درمرحله مقدماتی رقابت‌های قهرمانی آسیا، حریفان سرسختی از جمله هند وازبکستان و همچنين سريلانكا را پيش رو داشت و برای صعود از این مرحله تمام توان خود را به کار گرفت تا سرانجام به عنوان تيم دوم به مرحله نهايي راه يافت.

ایران در گروه خود با تیم‌های هند، سریلانکا وازبکستان تنها برابر ازبكستان نتيجه را واگذار كرد و دو رقيب ديگر را با شايستگي شكست داد در حالي كه این کشورها سال‌هاي زيادي است که در فوتبال دختران نوجوان سرمایه گذاری کرده و حتی میزبانی این رده سنی را هم در اختیار داشته اند و یک تفکر و برنامه ریزی دقیق برای این رشته دارند اما ايران براي اولين بار در اين رقابت‌ها حضور يافته است.

تيم ملي دختران نوجوان كشورمان براي راهيابي به مرحله نهايي اين رقابت‌ها، پيش از مرحله مقدماتي كه در آذر ماه سال قبل به انجام رسيد، هشت اردوی داخلی و دو اردوی تدارکاتی با تیم‌های اوکراین و اردن برگزار كرد و اگر چه تجربه دختران ايراني نسبت به ساير حريفان كمتر بود اما حضور دختران ملي پوش در این اردوها تا حد قابل توجهی از میزان استرس آنان کاست تا تيم ملي عملكرد موفقي در مرحله مقدماتي داشته باشد.

برگزاري دور جديد تمرینات تيم ملي با توجه به دانش آموز بودن بازیکنان به بعد از پايان امتحانات پايان سال تحصيلي موكول شد و حالا با اینکه بسیاری از این بازیکنان با حضور در مسابقات مرحله مقدماتي با تجربه شده‌اند قصد دارند در فرصت باقي‌مانده تا مرحله نهايي در این مدت به سطح خوبی ازآمادگی دست یافته و بتوانند بازی‌های خوبی مقابل حریفان ارایه كنند.

پيش از مرحله مقدماتي مسابقات دختران نوجوان زير 16 سال آسيا كه ديدارهاي آن در سريلانكار برگزار شد، هند مهمترین رقیب تیم دختران نوجوان ایران در رقابت‌های مرحله مقدماتی قهرمانی آسيا بود اما تيم ملي در نخستین بازی مقابل تیم هند به برتري رسيد و نتیجه این بازی بر عملکرد بازیکنان تاثیر مطلوب داشت و تيم ملي در بازي بعدي سريلانكا را هم شكست داد و تنها به ازبكستان باخت تا به عنوان تيم دوم همراه با ازبك‌ها راهي مرحله نهايي فوتبال قهرماني دختران نوجوان آسيا شود.

اكنون بر اساس برنامه ريزي جديد كادر فني، دور جديد اردوی تدارکاتی تیم ملی فوتبال دختران نوجوان از سيزدهم خردادماه جاری در کمپ تیم های ملی برگزار می شود و از استان قم نيز سه بازيكن نام آشنا يعني مروارید نصر، حدیث قره بیگلو و فاطمه موسوی در اين اردو حضور دارند.

بازيكنان دعوت شده به تيم ملي تمرینات خود را از بعدازظهر روز دوشنبه سیزدهم خرداد ماه در کمپ تیم های ملی زیر نظر مهناز امیر شقاقی سرمربی تیم پیگیری می کنند در حالي كه اردوی تدارکاتی تیم ملی فوتبال دختران نوجوان تا 21 خرداد ماه ادامه مي‌يابد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها