کد خبر: ۱۳۷۸۲۸
زمان انتشار: ۱۲:۴۱     ۱۲ خرداد ۱۳۹۲
سرپرست تیم پزشکی معالج رئیس‌جمهوری عراق ضمن ابراز خرسندی نسبت به اوضاع جسمانی وی اعلام کرد، طالبانی به محض بازگشت به عراق می‌تواند فعالیتش را به عنوان رئیس جمهوری از سر بگیرد.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز عراق، نجم الدین کریم، سرپرست تیم پزشکی معالج جلال طالبانی، رئیس‌جمهوری عراق روز شنبه اعلام کرد که طالبانی از لحاظ جسمانی در اوضاع مطلوبی به سر می‌برد و زمانی که به عراق بازگردد می‌تواند فعالیت‌هایش را از سر بگیرد.

وی در بیانیه‌ای که توسط حزب اتحادیه میهنی کردستان منتشر شد اعلام کرد: تیم پزشکان آلمانی نیز تاکید کرده‌اند که طالبانی به محض بازگشت به خاک کشورش می‌تواند بار دیگر به فعالیت‌هایش به عنوان رئیس جمهوری عراق ادامه دهد. در این بیانیه درباره تاریخ بازگشت طالبانی به عراق هیچ اشاره‌ای نشده است.

جلال طالبانی 80 ساله پیشتر و در پی سکته مغزی از به آلمان منتقل شد.

از سوی دیگر، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در بیانیه‌ای که توسط دفترش در نجف صادر شد اعلام کرد: عراق بدون حضور طالبانی به فاجعه‌ای بزرگ وارد خواهد شد و باید هر چه سریعتر به این وضعیت پایان داده شود.

صدر همچنین خواهان برگزاری هر چه سریعتر انتخابات استانداری‌ها در استان‌های نینوا و الانبار شد.

رهبر جریان صدر عراق ضمن هشدار نسبت به مداخله در عملکرد پارلمان و تلاش برای تجزیه و انحلال پارلمان و یا تضعیف آن تاکید کرد: به حاشیه کشاندن عادت دولت کنونی است لذا باید هر چه سریعتر به این شیوه پایان داده شود.

صدر با اشاره به اهمیت ممانعت از هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی عراق بر لزوم مبارزه با فساد و شبه نظامیانی که برای "کشتن مردم عراق و به حاشیه کشاندن ملت از عرصه سیاست" تلاش می‌کنند تاکید کرد.

وی در پایان از رهبران سیاسی عراق خواست تا برای بهبود اوضاع امنیتی این کشور و فراهم کردن خدمات برای شهروندان عراقی تلاش کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها