کد خبر: ۱۳۷۸۲۶
زمان انتشار: ۱۲:۳۹     ۱۲ خرداد ۱۳۹۲
دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل دولت انگلیس را به خاطر سوء استفاده و نقض حقوق بشر در این کشور محکوم کرد.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری راشا تودی، این شدیدترین انتقاد حقوق بشر سازمان ملل از دولت انگلیس محسوب می‌شود به طوری که این نهاد بین‌المللی هشدار داده انجام اقدامی فوری در این مورد برای دستیابی به معیارهای بین‌المللی ضرورت دارد.

کمیته سازمان ملل علیه شکنجه بر نقض حقوق بشر در جریان جنگ علیه تروریسم و سوء رفتار علیه زندانیان در بند انگلیس در عراق تمرکز کرده است. علاوه بر این، در این گزارش به 40 مورد رویداد جداگانه اشاره شده که دولت لندن باید به مقابله با آنها بپردازد.

یافته‌های این گزارش اقدامات دولت لندن را در پی حملات 11 سپتامبر 2001 میلادی در آمریکا مد نظر قرار داده و تاکید دارد که دولت انگلیس باید به سرعت کمیته تحقیقاتی را برای زندانیان خارج از این کشور که توسط مقام‌های انگلیسی شکنجه شدند، ایجاد کند.

در این گزارش آمده که کمیته سازمان ملل علیه شکنجه به شدت نگران افزایش شکنجه‌ها و سوء رفتارها در نتیجه مداخله نظامی در عراق و افغانستان است.

این گروه سازمان ملل همچنین "بند فرار" معاهده قانون جرائم، مصوب 1988 را محکوم کرد که بر اساس آن مقام‌های اطلاعاتی انگلیس از تعقیب قانونی در داخل این کشور مصون هستند.

این کمیته همچنین از ناکامی در تحت تعقیب قرار دادن افرادی که به شکنجه زندانیان عراقی متهم هستند، ابراز ناامیدی کرد.

همچنین حقوق بشر سازمان ملل از برنامه دولت لندن در ایجاد دادگاه مخفی در ژوئیه سال جاری میلادی که ممکن است بر امنیت ملی این کشور اثر بگذارد، ابراز نگرانی کرد.

این سازمان همچنین به دولت انگلیس تاکید کرد تا اخراج پناه‌جویان تامیل را متوقف کند.

نگرانی‌های بعدی حقوق بشر سازمان ملل به خاطر افزایش جمعیت زندان‌ها در انگلیس در یک دهه گذشته محسوب می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها