کد خبر: ۱۳۷۵۷۰
زمان انتشار: ۱۲:۴۷     ۱۱ خرداد ۱۳۹۲

تشکیلات خودگردان فلسطین به صورت ضمنی اعلام کرد که در واکنش به اقدام دولت صهیونیستی به تصویب طرح ساخت 1000 واحد مسکونی برای صهیونیست‌ها در شهر قدس اشغالی شکوائیه‌ای را به دادگاه بین‌المللی کیفری ارائه می‌کند. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که محافل منطقه‌ای و بین‌المللی دولت عبری را به خاطر شهرک سازی مورد انتقاد قرار داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری "الجزیره"، صائب عریقات، مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات رام الله گفت: احتمال دارد سران این تشکیلات در واکنش به اقدام اسرائیل به دادگاه بین‌المللی کیفری مراجعه کنند.

صائب عریقات با انتشار بیانیه‌ای مصوبات دولت "اسرائیل" در زمینه به مناقصه گذاشتن ساخت واحدهای مسکونی جدید در قدس شرقی را محکوم کرد.

وی خاطرنشان ساخت که دولت عبری علاوه بر شهرک سازی، دست به پاکسازی نژادی فلسطینیان ساکن بیت المقدس می‌زند؛ به نحوی که اشغالگران صهیونیست ظرف 10 روز گذشته 77 شهروند فلسطینی ساکن بیت المقدس را پس از تخریب خانه‌هایشان از این شهر کوچانده‌اند.

از سوی دیگر، اتحادیه عرب پافشاری‌های رژیم صیونیستی را برای به شکست کشاندن تلاش‌های جنگی آمریکا در احیای روند صلح از طریق احداث 1000 واحد مسکونی جدید در شهر اشغالی قدس و تکمیل طرح یهودی سازی تا سال 2020 میلادی را به شدت محکوم کرد.

محمد کامل عمرو، وزیر خارجه مصر نیز ضمن محکوم این طرح‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد: این اقدامات تلاش‌ها برای از سرگیری مذاکرات صلح را به شکست کشانده و اوضاع اراضی اشغالی را به گردآب نابودی می‌کشاند.

دولت آمریکا نیز تاکید کرد: اسرائیل باید آگاه باشد ساخت‌ و ساز شهرک‌ها برای روند صلح تهدیدی به شمار می‌آید و تشکیل کشور مستقل فلسطین با مرزهای واقعی امری ضروری است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اعلام اخیر مقام‌های اسرائیلی برای ساخت شهرک‌های صهیونیستی جدید در بیت‌المقدس شرقی گفت: به عقیده ما این مهم است که دو طرف برای ایجاد فضای اطمینان که بر اساس آن بتوان صلحی دائم و پایدار ایجاد کرد، تلاش کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها