اهتمام رسانه ملی به برگزاری مناظره تلویزیونی میان کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در ارتقای میزان شناخت مردم از این بزرگواران و برنامه هایشان بسیار مؤثر است و به رأی دهندگان کمک می کند تا با آگاهی بیشتری تصمیم بگیرند.
این واقعیت در نظرسنجی های پیش از انتخابات به گونه ملموسی قابل مشاهده است. تغییر لحظه به لحظه جایگاه هر یک از نامزدها در این نظرسنجی ها -که بی تردید تا آخرین لحظات قبل از آغاز رأی گیری نیز ادامه خواهد یافت- نشان می دهد که مردم علاقمند با دقت و وسواس تمام، به برنامه ها و مواضع کاندیداهای محترم توجه می کنند.
مناظره تلویزیونی جمعه (10 خرداد) میزان اقبال به نامزدهای انتخابات در صفحه هواداران کاندیداها در سرویس انتخابات جام نیوز را نیز دستخوش تغییر کرده است. چنان که در پایین ملاحظه می فرمایید، درصد آرای متعلق به هریک از نامزدها، در فاصله یک دقیقه به آغاز مناظره تا یک ساعت پس از انجام آن، با تغییر همراه بوده است.
(یک دقیقه پیش از آغاز مناظره تلویزیونی 8 کاندیدا)
(یک ساعت پس از مناظره تلویزیونی 8 کاندیدا)