کد خبر: ۱۳۷۲۹۵
زمان انتشار: ۰۲:۳۲     ۱۰ خرداد ۱۳۹۲
وی با اشاره به اینکه میزان یارانه اعطا شده به مردم در هر ماه 2 هزار و 800 میلیارد تومان است، گفت: این در حالی است که 11 هزار میلیارد تومان معوقه بانکی در اختیار 23 نفر است و از این میزان 5 هزار میلیارد تومان از آن در اختیار 6 نفر است که آن را پس نمی‌دهند. تنها معوقه‌ای که در اختیار این 6 نفر است به اندازه دو برابر یارانه‌ای است که 70 میلیون نفر می‌گیرند.

دکتر جلیلی در میان اجتماع پور شور مردم اراک در مسجد الزهرا به سخنرانی پرداخت.به گزارش رجانیوز وی در بدو ورود به مسجد الزهرا با خیل عظیم جمعیت مواجه شد و به سختی توانست خود را به جایگاه سخنرانی برساند.

adel azizi (1 of 4)-1.jpg

 
 
 
حاکم شدن نگاه قرآنی بر جامعه برکات را نازل می کند/ در فتنه 88 عده ای می خواستند این حق مردم را وتو کنند
 
دکتر جلیلی در سخنرانی خود اظهار داشت: هرجا که نگاه قرآنی در جامعه ای حاکم شود برکات خدا به آن جامعه نازل خواهد شد. این نعمت قرآن را مادر 34 سال گذشته تجربه کرده ایم و دیدیم که هرموقعه این تجربه را عملی کردیم پیروزی نصیب ما شده است. جوانانی از شهر شما برخواستند و به جبهه رفتند تا توانستند رجمت الهی را نصیب مردم شهر خود کنند این نعمت تنها برای جبهه ها نیست بلکه در سیاست و اقتصاد هم این سنت جاری است کسانی که مسئول هستند فقط وظیفه فردی ندارند بلکه وظیفه سیاسی و اجتماعی دارند.
 
mohhamad azizi (8 of 11).jpg

کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری افزود: کار بزرگ امام این بود که این سنت را در جامعه جاری کرد و ایمان و دین را در شئونات مختلف کشور جاری کرد و برکات فراوانی ایجاد گرد و این از ثمرات دین است اگر فعلیت سیاسی بخواهد صرفاً برای قدرت و ثروت باشد این حرف قرآن و دین نیست.
 
دبیر شورای امنیت ملی درادامه افزود: خدایا خود شاهدی که اگر کاری کردیم برای کسب قدرت و ثروت نبود بلکه می خواهیم دین را در جامعه اجرا کنیم تا احکام دین تو اجرا شود تا مظلومان در آسایش قرار گیرند. هنر بزرگ امام(ره) این بود که جمهوری اسلامی را بنا نهاد و این جمهوریت جزئی از مبنای اسلام است. رآی دادن همه مردم ازجزئی از مبنای اسلام است و نمونه آن در جمهوری اسلامی این است که رأی  مردم تهران و روستاها برابر می باشد و همه می توانند در این مشارکت به صورت برابر شرکت کنند.
 
وی درباره فتنه 88 اضافه کرد: در فتنه 88 عده ای می خواستند این حق مردم را وتو کنند و بجای مردم تصمیم بگیرند. مشارکت مردم تنها در انتخابات نیست. اگر ما آن اسلام ناب و پیشرفت جامعه را می خواهیم رأی مردم نباید تنها در انتخابات باشد، بلکه این رأی و نظر مردم همیشه باید بکار گرفته شود. وظیفه رئیس جمهور این است که این مهم را محقق کند.
 
 
 
ظرفیت های انسانی و فکری و مالی بسیاری در کشور وجود دارد/ به جای پرداخت هزینه به خارجیها خودمان در داخل تولید کنیم
 
دکتر جلیلی درباره پیشرفت جامعه تصریح کرد:، کشور ما وقتی پیشرفت می کند که همه مردم در امور آن مشارکت داشته باشند و از ظرفیت تمام مردم استفاده شود. نباید این گونه باشد که کسی اگر ظرفیتی دارد و می خواهد کاری کند باید از هفت خوان دولتی بگذرد بلکه باید به گونه ای باشد که اگر ظرفیت و یا مشکلی دارد، این موضوع در سریعترین زمان و به راحتی حل شود.
 
وی ادامه داد: امروز یکسری از دغدغه ها بی کاری، معیشت و مسکن و ... است. چرا باید این مشکلات در جامعه ما وجود داشته باشد؟ باید جلوی موانعی که باعث آزاد نشدن ظرفیت ها می شود را بگیریم. امروز ظرفیت های انسانی و فکری و مالی بسیاری در کشور وجود دارد. ما امروز نباید مشکلی داشته باشیم، اما اگر دولتی نتواند از این ظرفیت ها استفاده کند، آن وقت مشکلات بسیاری بوجود خواهد آمد.
 
وی با اشاره به دیدارش با آیت الله دری نجف آبادی گفت: آیت الله دری نجف آبادی به من فرمودند که در شهر شما، کسی را دارید که 440میلیارد تومان بدهی بانکی دارد و بدهی خود را پرداخت نکرده است. دولت باید مانع این سوء استفاده های مالی باشد و نباید کسانی بخواهند این گونه از منابع کشور استفاده کنند.
 
وی در ادامه اظهار داشت: ما مشکلات کشورمان را در زمینه کشاورزی، صنعت، معیشت، می توانیم حل کنیم. برای حل این موضوع برنامه داریم. مثلا در زمینه کشاورزی چرا ما باید خام فروشی کنیم؟ و خودمان چرا نباید روی این محصولات کار کنیم و تولیدات داشته باشیم؟ اگر کسی بر سر کار بیاید و درست کار کند، ظرفیت ها به گونه ای آزاد خواهد شد که ظرفیتی مانند مسأله هسته ای در مقابل آن هیچ است.
 
 
وی افزود: مثلاً ما مشکل آب داریم و اگر برای آبیاری تحت فشار برنامه ریزی داشته باشیم، بسیاری از مشکلات ما در زمینه آب حل خواهد شد. اگر ما در کشور محصولاتی را وارد می کنیم، به جای اینکه این هزینه ها را به خارجی ها بدهیم، می توانیم خودمان بسیاری از این محصولات را در داخل تولید کنیم و ظرفیت آن را هم داریم.
 
وی سپس به ذکر مثال هایی در این زمینه پرداخت و گفت: در جنگ تحمیلی ما از نظر ابزار و تجهیزات چقدر از دشمن عقب بودیم؟ در زمینه هسته ای چقدر عقب بودیم؟ اما دیدیم در مسأله جنگ و هسته ای ظرفیت ها آزاد شد و شاهد چه معجزه هایی بودیم.
 
به گفته رهبر معظم انقلاب در شرایط بدر و خیبریم/ ایران به اعتراف جهانیان به عنوان یک قدرت منطقه ای است
وی تصریح کرد: ما امروز نشان داده ایم که می توانیم در مقابل تمام استکبار جهانی بایستیم و اراده خود را به آنان تحمیل کنیم. با وجود همه فشارهایی که دشمن به ما وارد کرد شاهد بودیم که در زمینه هسته ای، جنگ، ماهواره و مسائل نظامی توانستیم چه پیروزی ها و پیشرفت هایی به دست بیاوریم. امروز جمهوری اسلامی به مدد اسلام ناب موفقیت های فراوانی به دست آورده است. امروز جمهوری اسلامی به اعتراف جهانیان به عنوان یک قدرت منطقه ای است، ان هم قدرتی منطقه ای که با قدرت های جهانی رو در روست و توانسته تمام آن ها را به چالش بکشد.
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: امروز دشمنان با تمام ابزارهای خود تاب مقابله با ما را ندارند. امروز به گفته رهبر معظم انقلاب ما در موقعیت بدر و خیبریم. و ما نخواهیم گذاشت ما را به اسم تنش زدایی از پشت خیمه های دشمن عقب بکشند. اگر قرار باشد با شعار تنش زدایی و هر حرفی که دشمن می زند عقب بنشینیم که دیگر چیزی از این کشور باقی نمی ماند. امروز دفاع از مسأله هسته ای تنها دفاع از یک مسأله نیست، بلکه دفاع از تمام منافع کشور اسلامی ما است.
 
وی در ادامه گفت: هرگاه در خط ولایت و پیروی از امام (ره) درست حرکت کردیم موفقیت های فراوانی برای ما رقم خورده است و هرگاه زاویه و انحراف پیدا کرده ایم باعث عقب گرد و ضرر فراوان برای ما وبده است.
 
وی شرط موفقیت یک دولت را اینگونه بیان کرد: دولتی موفق خواهد بود که دقیقا پشت سر رهبری حرکت کند. این یک شعار نیست بلکه یک باور و اعتقاد است. آن تفکری که رزمندگان در جنگ تحمیلی به وسیله آن پیروز شدند، امروز باید به ادارت و وزارتخانه ها بیاید و این ارگان ها با آن تفکرها اداره شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها