کد خبر: ۱۳۷۱۹۶
زمان انتشار: ۱۲:۳۲     ۰۹ خرداد ۱۳۹۲
یکی از مسئولان جنبش اهل الحق عراق در گفتگو با فارس:
یکی از مسئولان دفتر سیاسی جنبش اهل الحق در عراق تاکید کرد که این جنبش در مسائل داخلی سوریه دخالتی نداشته و بر حمایت از مرقد حضرت زینب (س) تاکید دارد.

«عدنان فیحان» یکی از مسئولان دفتر سیاسی جنبش اهل الحق در عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد، تاکید کرد: ما در مسائل داخلی سوریه دخالتی نداریم و از اولین کسانی بودیم که بر تامین حمایت و امنیت از مرقد حضرت زینب (س) تاکید داشتیم.

حمله تکفیری‌ها به زینبیه، نتایج فاجعه باری خواهد داشت

وی افزود: مرقد حضرت زینب (س) برای همه مسلمانان در سراسر جهان اهمیت سمبلیک داشته در نتیجه هدف قرار گرفتن آن از سوی تندروهای تکفیری نتیجه فاجعه باری خواهد داشت زیرا حمله به آن نتایج مشابه حمله به مرقد امامین عسکری در سامراء را در پی خواهد داشت.

فیحان در توضیح این مطلب افزود: حمله به مرقد امامین عسکری در سامراء آتش بحران طایفه ای را در عراق را روشن کرد که تا مدتها ادامه داشت.

این مسئول جنبش اهل الحق عراق در یک کنفرانس مطبوعاتی، اظهارداشت: طارق الهاشمی و محمد الداینی و نیز عبدالناصر الجنابی که تحت پیگرد قضائی قرار دارند در عملیات تروریستی در عراق دست داشته و تلاش دارند که آتش جنگ طایفه‌ای را بار دیگر در این کشور شعله ور سازند.

الفیحان ارتباط اهل الحق با حملات تروریستی و ترورها در عراق را تکذیب کرد.

وی تاکید کرد دشمنان  امروز عراق همان دشمنان قبلی نظیر طارق الهاشمی و الداینی و الجنابی هستند که دستگاه قضائی عراق محکومیت آنان را ثابت کرده و مشخص شده است که این افراد رهبری گروههای تروریستی را برعهده داشته و  دستور کار ترکیه و قطر مبنی بر تقسیم عراق و دامن زدن به جنگ طایفه ای در آن را در دست دارند.

الفیحان تصریح کرد:  با اشاره به علمیات تروریستی القاعده در عراق و برعهده گرفتن مسئولیت این اقدامات

وی از اینکه برخی شبکه های ماهواره ای به شخصیت های ملی عراق اتهام وارد کرده و سنگ محکومان فراری را به سینه می زنند ابراز تاسف کرده و تصریح کرد این شبکه ها  پا را از این هم فراتر گذاشته و القاعده را به دور از اقدامات تروریستی در عراق می دانند آن هم در شرایطی که  القاعده خود مسئولیت این اقدامات را برعهده می گیرد.

الفیحان تاکید کرد که اهل الحق در کنار نیروهای امنیتی عراق قرار داشته  و بر حمایت از روند سیاسی موجود در این کشور تاکید دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها