کد خبر: ۱۳۷۱۹۴
زمان انتشار: ۱۲:۲۷     ۰۹ خرداد ۱۳۹۲
وزارت خارجه آمریکا عقب نشینی نیروهای حزب الله از سوریه را خواستار و مدعی شد در غیر اینصورت حمایت خود از معارضان سوریه را افزایش خواهد داد.
به گزارش 598 به نقل از تسنیم،  وزارت خارجه آمریکا از مقاومت حزب الله خواست فورا نیروهای خود را از سوریه خارج کند.

این در حالی است که ارتش سوریه روز گذشته توانست به کمک نیروهای حزب الله پایگاه هوایی استراتژیکی را در روستای ضبعه در 7 کیلومتری شمال القصیر از اشغال تروریستها بیرون آورد. این عملیات ضربه مهلکی به تروریستهای سوری وارد خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن محکوم کردن سخنان هفته گذشته دبیر کل حزب الله لبنان عقب نشینی نیروهای حزب الله از سوریه را خواستار و مدعی شد در غیر اینصورت آمریکا کمکهای مالی و حمایتهای خود از معارضان را افزایش خواهد داد.

در همین حال سخنگوی کاخ سفید نیز حمایت اوباما از ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه اعلام کرده است.

آمریکا مدعی است کمک نظامی نیروهای حزب الله به ارتش سوریه جنگی فراگیر را در منطقه رقم خواهد زد.

نیروهای ارتش سوریه و حزب الله که تاکنون از سه جهت شهر القصیر را محاصره کرده بودند، با تصرف روستای ضبعه محاصره القصیر را کامل و خط اصلی ارتباطی تروریستها با بیرون از القصیر را قطع خواهند کرد.

تلویزیون دولتی سوریه 5 ساعت پس از درگیری های سنگین میان ارتش این کشور و تروریستها در منطقه مذکور خبر تسلط کامل بر پایگاه هوایی ضبعه را اعلام کرد.

تلویزیون المنار لبنان نیز تصاویری از استقرار تانکها و سربازان ارتش سوریه در این پایگاه هوایی منتشر کرده است.

در جریان عملیات آزاد سازی القصیر تاکنون 65 تروریست سوری به هلاکت رسیده و شماری از زندانیان نیز به گروگان گرفته شده اند.

تلویزیون سوریه اعلام کرده است نیروهای ارتش در حال پیشروی به سمت غرب هستند و به این ترتیب تروریستها در منطقه ای میان نیروهای پیشرو و مناطق مرکزی شهر که از قبل در اختیار نیروهای دولتی قرار گرفته است تحت فشار قرار می گیرند.

منابع اطلاعاتی فرانسه مدعی شده اند قریب به 3 تا 4 هزار نیروی مقاومت حزب الله در عملیات نظامی در سوریه مشارکت دارند.

از سوی دیگر وزیر خارجه سوریه در اظهارات روز گذشته خود تاکید کرده است: بشار اسد تا انتخابات سال 2014 رئیس جمهور سوریه باقی می ماند و آینده سوریه نیز به اراده مردم این کشور وابسته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها