کد خبر: ۱۳۷۱۹۱
زمان انتشار: ۱۲:۲۷     ۰۹ خرداد ۱۳۹۲

 

جام کشکول؛ فیلم سینمایی "تلفن همراه رئیس جمهور" به کارگردانی علی عطشانی و تهیه کنندگی محسن علی اکبری در سال 1390 ساخته شد. این فیلم داستان پیرمردی با شغل باربری است. او قصد خرید سیم کارت و تلفن همراه دارد که دست بر قضا سیم کارت خاموش سالیان گذشته رئیس جمهور را خریداری می کند و با روشن شدن تلفن، تماس‌ها آغاز می شود.

پشت خط تلفن مردمی هستند که تصور می کنند به تلفن رئیس جمهور زنگ زده اند. در ابتدا قهرمان داستان قربانعلی با بازی مهدی هاشمی به مردمی که به خط تلفن زنگ می زنند دلداری می‌دهد، اما در ادامه پاسخگوی مردم در مقام رئیس جمهور می شود و با وضعیت مالی بدی که دارد سعی می‌کند به عنوان نماینده رئیس‌جمهور به مردم کمک کند تا اینکه ....

 

 

در این فیلم بازیگرانی چون مهدی هاشمی، اکبر عبدی، نیکی کریمی، بهناز جعفری، آتیلا پسیانی، علی دهکردی، نیما شاهرخ شاهی، مجید یاسر، خشایار راد و .... حضور دارند. بهناز جعفری با بازی در این فیلم توانست دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن را در سی و امین دوره جشنواره فیلم فجر بدست آورد.

این فیلم سینمایی به دلایل مختلفی از جمله حذف بخشی از قسمت‌ها و یا دیالوگ‌ها نزدیک به دو سال توقیف بود و اجازه پخش در سینماهای کشور را نداشت تا اینکه نزدیک به انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، اجازه نمایش این فیلم سینمایی صادر شد.

 

این فیلم سینمایی جزو آثاری محسوب می شود که مسئولان سینمایی از آن به عنوان نمونه احیای سینمای سیاسی در جشنواره سی ام فیلم فجر یاد می کردند اما بسیاری از منتقدان معتقد هستند که این فیلم یک اثر تبلیغاتی برای فعالیت‌های رئیس جمهوری بوده و نشان‌دهنده آن است که مسئولیت‌های رئیس جمهور در ایران آنقدر سخت است  که یک فرد عادی در مواجه با خواسته‌های مردم از رئیس‌جمهور دچار سردرگمی می شود. نکته بسیار مهمی که در رابطه با فیلم "تلفن همراه رئیس جمهور" وجود دارد این است که یاد آور یک فیلم کمدی سیاسی است.

 

 

این فیلم سینمایی قرار بود در ابتدا با کارگردانی کمال تبریزی ساخته شود که نزدیک به 6 سال پروانه ساخت آن صادر نشد. بعد از انصراف تبریزی از ساخت این فیلم سینمایی، علی عطشانی پیشنهاد ساخت این فیلمنامه را که جابر قاسمعلی متن آن را به نگارش در آورده به محسن علی‌اکبری داد و برای دریافت پروانه ساخت آن اقدام کرده و موفق هم شدند.

"تلفن همراه رئیس جمهور" به کارگردانی علی عطشانی، بعد از 13 روز نمایش و 21 سالن سینما در تهران و 19 سالن سینما در شهرستان‌ها نزدیک به 200 میلیون تومان فروش داشت.

تماشای یک فیلم کمدی سیاسی درباره مقام رئیس‌جمهوری در آستانه انتخابات ریاست جمهوری خالی از لطف نخواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها