کد خبر: ۱۳۷۱۸۱
زمان انتشار: ۱۲:۱۹     ۰۹ خرداد ۱۳۹۲
سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در ژنو با انتقاد از بانیان اصلی برگزاری نشست اضطراری سوریه در شورای حقوق بشر گفت: متاسفانه حامیان برگزاری این نشست چشم خود را بر نقض فاحش حقوق بشر توسط گروه‌های مخالف بسته‌اند.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری فارس، «محسن نذیری اصل» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در ژنو در جریان برگزاری نشست اضطراری شورای حقوق بشر سازمان ملل در خصوص وضعیت حقوق بشر در سوریه، طی سخنانی ضمن ابراز نگرانی عمیق نسبت به ادامه درگیری‌ها و خشونت‌ها در سوریه، بار دیگر بر موضع کشورمان نسبت به محکومیت اعمال خشونت از سوی همه طرف‌های درگیر تأکید کرد.

نذیری اصل اظهار داشت: متاسفانه تداوم وضعیت بحرانی در سوریه و تشدید اقدامات جنایتکارانه گروه‌های تروریستی باعث افزایش کشتار مردم بی دفاع و غیر نظامی سوریه در هفته‌های اخیر شده است.

سفیر و نماینده دائم کشورمان با تایید آن بخش از اظهارات کمیساریای عالی حقوق بشر که اعلام کرده نقض فاحش حقوق بین‌الملل توسط نیروهای معارض انجام شده و آنها با انجام عملیات گسترده نظامی جان هزاران نفر از انسان‌ها را به خطر انداخته‌اند از بانیان اصلی نشست اضطراری سوریه در شورای حقوق بشر به شدت انتقاد کرد و گفت: جای بسی تاسف است که حامیان برگزاری این نشست چشم خود را بر نقض فاحش حقوق بشر توسط گروه‌های مخالف بسته‌اند و با اتخاذ رویکرد بسیار مغرضانه، یک طرفه و با انگیزه سیاسی اقدام به برگزاری این نشست و تهیه پیش نویس قطعنامه‌ای کاملا یک سویه علیه سوریه کرده‌اند.

نذیری اصل افزود: تداوم این رویکرد نه تنها کمکی به حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران موجود نمی‌کند بلکه موجب تشویق و تشدید ادامه مبارزه مسلحانه توسط نیروهای مخالف می‌شود.

سفیر و نماینده دائم ایران در ژنو با تأکید بر اینکه جامعه بین‌المللی باید رویکرد خود در قبال مناقشه سوریه را تغییر داده و راه‌حل سیاسی را جایگزین رویکرد نظامی کند، هشدار داد: جمهوری اسلامی ایران همچنان بر این باور است که تشدید درگیری‌های نظامی و تسلیح مخالفان از سوی برخی کشورها می‌تواند برای مردم سوریه و کل منطقه عواقب فاجعه باری به همراه داشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها