کد خبر: ۱۳۶۹۷۹
زمان انتشار: ۱۲:۳۰     ۰۸ خرداد ۱۳۹۲
یک کارشناس مسائل خاورمیانه کنفرانس تهران درباره سوریه را ضامن موفقیت نشست ژنو دانست و گفت که سوپاپ اطمینان موفقیت ژنو در دست ایران است.

محمد صادق الحسینی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در خصوص نشست امروز سوریه در تهران گفت: امروز دنیا و در رأس آنها آمریکا اذعان کرده‌اند که بدون جمهوری اسلامی در تمامی سطوح و حوزه‌ها هیچ راه حل منطقی، محکم و نتیجه بخشی امکان پذیر نیست، لذا این کنفرانس هسته‌ اصلی مذاکرات ژنو خواهد بود.

وی ادامه داد: مخرج مشترک این کنفرانس، طرح ایران، بشار اسد و مصر درباره سوریه است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه یادآورشد: امروز همه بازیگران دخیل در سوریه متوجه شده‌اند که حاصل بحران این کشور جنگ بی‌پایان، مشتعل کردن کل منطقه و بازکردن درهای جهنم به روی جهان اسلام است.

صادق الحسینی سوپاپ موفقیت نشست ژنو را کنفرانس تهران خواند و یادآور شد: این بحران با طرح مرسی و ضمانت بشار اسد و همچنین طرح مکمل ایران می‌تواند حل شود.

وی ایران، مصر و برخی‌ کشورهای دیگر را دوستان واقعی سوریه خواند که از همان آغاز بنیان گفت‌وگو و راه حل جدی را مطرح کردند و خاطرنشان کرد: دشمنان سوریه نیز امروز متوجه شده‌اند که اگر این کار انجام نشود وضعیت سوریه به سوی آینده نامعلوم خواهد رفت.

این کارشناس مسائل خاورمیانه کنفرانس تهران را ضامن موفقیت نشست ژنو دانست و خاطرنشان کرد: سوپاپ اطمینان موفقیت ژنو در دست ایران است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها