کد خبر: ۱۳۶۶۸۵
زمان انتشار: ۱۰:۵۶     ۰۷ خرداد ۱۳۹۲
جمهوری اسلامی ایران از روز مورخ 6 خرداد ماه ۱۳۹۲ عهده دار ریاست کنفرانس خلع سلاح به عنوان تنها نهاد مذاکراتی چند جانبه در حوزه خلع سلاح گردید.
اولین جلسات ریاست ایران بر کنفرانس خلع سلاح امروز با برگزاری نشستهای مشورتی با هماهنگ کنندگان گروههای منطقه ای و روسای شش گانه سال ۲۰۱۳ در مقر اروپائی دفتر سازمان ملل آغاز گردید. در این جلسات که با حضور آقای توکایف دبیرکل دفتر اروپائی سازمان ملل و مدیرکل کنفرانس خلع سلاح برگزار گردید ، سفیر و نماینده دائم کشورمان آقای نذیری ضمن تشریح برنامه های ایران در مدت ریاست بر کنفرانس خلع سلاح، تاکید نمود که ایران تمام تلاش خود را برای حل مشکل برنامه کار کنفرانس بکار خواهد برد و با تمامی اعضای این نهاد بین المللی در این زمینه به صورت کاملا شفاف و در قالب گروههای جغرافیائی مشورت خواهد کرد.
 
در این جلسه سفرای شرکت کننده و نمایندگان گروههای جغرافیائی ضمن تبریک ریاست ایران بر کنفرانس خلع سلاح ، از شفافیت و برنامه های اعلام شده از سوی ایران برای دوران ریاست تقدیر و تشکر کردند.
شایان ذکر است که کنفرانس خلع سلاح ژنو به دلیل مخالفت برخی از کشورهای هسته ای برای انجام مذاکره پیرامون کنوانسیون خلع سلاح هسته ای، در مدت ۱۶ سال گذشته نتوانسته است بر سر برنامه کار خود به توافق برسد. کنفرانس خلع سلاح ژنو که تنها نهاد مذاکراتی برای تدوین معاهدات خلع سلاح محسوب می شود ۶۵ عضو دارد و تصمیم گیری در آن بر اساس اجماع همه اعضای کنفرانس است.
 
گفتنی است علیرغم اعلام سیاست یکجانبه آمریکا مبنی بر عدم حضور در نشست کنفرانس خلع سلاح در سطح سفیر در دوران ریاست ایران، سایر کشورها عزم خود برای شرکت در نشستهای این کنفرانس در بالاترین سطح را اعلام نمودند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها