کد خبر: ۱۳۶۲۸۶
زمان انتشار: ۱۴:۰۲     ۰۵ خرداد ۱۳۹۲
حسین فرکی می‌گوید درست شدن فوتبال ایران ارتباطی به صعود به جام جهانی ندارد.

به گزارش 598،سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره‌ی شرایط کنونی تیم ملی در حالی که کمتر از 10 روز به دیدار ایران مقابل قطر باقی مانده، اظهار کرد: امیدوارم برای تیم ملی فضایی درست شود که بتوانیم در نخستین دیدار با قطر با پیروزی از زمین خارج شویم. وضعیت فوتبال ما هم می‌طلبد که در این زمان از انتقادات کم کنیم و فضای همدلی و دوستی و رفاقت را برای تیم ملی به وجود بیاوریم.

فرکی در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند بهتر است به جام جهانی نرویم تا مشکلات فوتبال درست شود، گفت: من با این موضوع موافق نیستم. اگر قرار بود مشکلات فوتبالمان درست شود دفعه قبل که به جام جهانی نرفتیم این اتفاق می‌افتاد. اصلاح فوتبال ما هیچ ارتباطی به رفتن یا نرفتن به جام جهانی نرود. ما باید به این موضوع توجه کنیم که رفتن به جام جهانی، نشاط و شادابی را به مردم برمی‌گرداند و در کنار آن در کارنامه‌ی ما ثبت می‌شود که چهارمین جام جهانی را تجربه کرده‌ایم.

وی ادامه داد: اگر به جام جهانی صعود کردیم هم باید بپذیریم که فوتبال ما مشکلات زیادی دارد. در این صورت نتیجه‌ی کارمان بهتر می شود. اما این موضوع قابل قبول نیست که بگوییم به جام جهانی نرویم تا مشکلات را از پایه درست کنیم.

مربی سابق تیم ملی درباره‌ی دیدار با قطر گفت: بازی حساسی داریم اما بازیکنان ما کم‌تجربه نیستند. برخلاف خیلی از افراد که فکر می‌کنند بازی دشواری با قطر داریم، به نظر من این دیدار برای ما آسان است. مطمئنا قطری‌ها استرس بیشتری نسبت به ایران دارند. اگر بازیکنان تمرکز خوبی داشته باشند و حتی 70-60 درصد بازی خود را انجام دهند قطر به ما نخواهد رسید. فکر می‌کنم اگر ایران به گل اول برسد کارمان خیلی راحت می‌شود اما قبل از آن باید سعی کنیم که گل نخوریم. در این صورت هرچقدر از زمان بازی بگذرد استرس قطر هم بیشتر می‌شود.

فرکی گفت: ما مقابل ازبکستان هم به همین شکل پیروز شدیم. آنها موقعیت‌های زیادی روی دروازه ما داشتند اما ما با تک موقعیت دقایق پایانی، سه امتیاز را گرفتیم. فکر می‌کنم این اتفاق مقابل قطر هم می‌افتد. صعود ما به جام جهانی به نتایج تیم‌های دیگر هم بستگی دارد و امیدوارم یک بار دیگر به این تورنمنت مهم صعود کنیم. در حال حاضر بیشترین چیزی که بازیکنان تیم ملی به آن نیاز دارند روحیه، نشاط و انگیزه است. نباید بگذاریم بازیکنان احساس غریبی کنند. فدراسیون هم باید انگیزه را برای بازیکنان فراهم کند. هرچند که در حال حاضر هیچ انگیزه‌ای بالاتر از خوشحال کردن مردم نیست و ملی‌پوشان بارها این را نشان داده‌اند. در عین حال باید برای آنها موارد تشویقی هم در نظر گرفته شود.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان در ادامه‌ی گفت‌وگویش با ایسنا درباره‌ی اهداف این تیم در فصل نقل و انتقالات گفت: اولویت ما این است که بازیکنان مدنظرمان را در فصل جدید جذب کنیم. به امید خدا از 16 خرداد کارمان را برای فصل بعد شروع می‌کنیم. مثل همیشه اعتقادم این است که باید ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه را در اختیار داشته باشیم. امسال باید تیمی ببندیم که هم در لیگ انتظارات خوزستانی‌ها را برطرف کنیم و هم در لیگ قهرمانان آسیا نماینده‌ی شایسته‌ای برای ایران باشیم.

وی درباره‌ی پیشنهاد فولاد به علی کریمی گفت: علی بازیکن بزرگی است. به اعتقاد من او هنوز تمام نشده و بازیکنانی که هنوز می‌توانند بدرخشند متعلق به خودشان نیستند بلکه متعلق به مردمند. به همین خاطر اگر کریمی قصد خداحافظی نداشته باشد ما دوست داریم از او در فولاد استفاده کنیم. از طریق دوستان نزدیک پیگیر حضور او هستیم. من از همین جا از علی می‌خواهم که به خاطر مردم به فوتبالش ادامه دهد. مذاکراتمان را ادامه می‌دهیم، باقی داستان به خود باشگاه و کریمی مربوط است.

فرکی در پایان درباره‌ی آینده آرش افشین در فولاد هم گفت: آرش مشکلی برای ماندن در فولاد ندارد و همین روزها قراردادش را تمدید می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها