کد خبر: ۱۳۶۰۷
زمان انتشار: ۰۱:۰۰     ۱۴ خرداد ۱۳۹۰
پرس.تی.وی: تظاهرکنندگان مخالف در اسپانيا، بي اعتنا به هشدارهاي دولت در ميدان هاي اصلي شهرهاي بزرگ سراسر اين کشور چادر زده و به اعتراضات خود ادامه داده اند.
 
اين تظاهرکنندگان با برپايي اردوگاه بزرگي به خيمه­ ها در ميدان پوئرتا دل سول وعده داده اند که به ماندن تا محقق شدن خواسته هايشان در زمينه رفع بيکاري و فساد و رياضت­هاي اقتصادي دولت اين کشور ادامه دهند.
 
بيش از 1000 معترض در اواخر روز چهارشنبه (11 خرداد) در بارسلون با راي گيري، تصميم به ماندن در ميدان کاتالونيا گرفته­ اند.
 
 
آن ها همچنين متعهد شدند که راه هاي ديگري براي اطمينان يافتن از تداوم روح جنبش مردمي کشور بيايند.
 
اين تصميم در حالي گرفته شده که دولت اين کشور نسبت به تداوم اعتراض فعالان ضددولتي هشدار داده است.
 
آلفردو پرز روبالکابا، وزير کشور اسپانيا به راديو کانادا سر با بيان اين که "نمي شود که برخي شهروندان حقوق ديگران را نقض کنند" افزود، اين اعتراضات با اقدام متناسب پليس براي جلوگيري از بدتر شدن مسائل همراه خواهد بود.
 
اعتراض ها در اسپانيا که از 15 مه آغاز شد، خيلي زود به ميدان هاي اصلي شهرهاي سراسر اين کشور گسترش يافت و گاهي به خشونت کشيده شده است.
 
 
اعلام سياست‌رياضت اقتصادي از سوي دولت زاپاترو از جمله کاهش حقوق کارگران در تلاش براي مقابله با کسري بودجه 11 درصدي اين کشور تا سال 2013 که فرصت تعيين شده از سوي اتحاديه اروپاست، به اعتراضات گسترده مردمي منجر شده است.
 
اسپانيا با نرخ بيکاري 21.3 درصدي بالاترين رتبه را در ميان کشورهاي اروپايي داراست که از داشتن 4.9 ميليون بيکار رنج مي‌برد.
 
با وجود اين که اسپانيا تاکنون توانسته نياز به بسته پيشنهادي مالي اروپا را به تعويق بيندازد، اما اقتصاددانان پيش بيني مي‌کنند که چهارمين قدرت اقتصادي اتحاديه اروپا به طور اجتناب ناپذيري راه پرتغال، ايرلند و يونان را در پيش گيرد و مجبور به پذيرش اين بسته پيشنهادي مالي شود.
 
جنبش 15 مه اسپانيا همچنين الهام بخش ديگر کشورهاي اروپايي از جمله فرانسه و يونان در مبارزه با رياضت­هاي اقتصادي دولت هايشان بوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها