کد خبر: ۱۳۵۷۸۶
زمان انتشار: ۰۹:۲۹     ۰۴ خرداد ۱۳۹۲
دکتر سعید جلیلی در گفتگو با پایگاه ۵۹۸ عنوان داشت:
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بیان نمود: اکنون مشکلی اساسی ما این است که ساختار اداری اجرایی کشور بیشتر از اینکه مشوق و محرک ظرفیت های کشور باشد برای آن مانع است، مثلا کسانی که در کشاورزی، صنعت، بازرگانی، فرهنگ و هنر فعالیت می کنند وقتی که می گویند باید بروید این را از یک ساختار اداری و دولتی انجام بدهید بیشتر از اینکه خوشحال بشود نگران می شود در صورتی که باید برعکس باشد.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، دکتر سعید جلیلی که با نهایی شدن کاندیداهای حاضر در صحنه با طرح موضوع ضرورت گفتمان سازی برای نیازهای عینی کشور به عنوان تنها پرچمدار جبهه گفتمان انقلاب اسلامی پا به عرصه رقابت انتخابات ریاست جمهوری گذاشته است مباحث گوناگونی را در خصوص نسبت دولت با گفتمان انقلاب مطرح نموده است.

در همین خصوص خبرنگار پایگاه 598 در حاشیه سفر یک روزه ایشان به قم و دیدار با مراجع معظم تقلید گفتگوی کوتاهی را با دکتر سعید جلیلی انجام داده است که در ادامه می آید.

دکتر جلیلی یکی از مهمترین اولویت کاری دولت اش را عینی سازی گفتمان انقلاب دانسته و اظهار می دارد: اولویت کاری دولت آینده به دو محور است یکی بحث گفتمان انقلاب اسلامی که باید در عرصه های مختلف بتوانیم آن را به شکل عینی تجلی بدهیم و بعد اینکه ساختار اجرایی اداری کشور را از موانع و مشکلاتی که در آن است به گونه ای رفع کنیم که بتواند این گفتمان جاری و اجرا شود و ظرفیت های کشور را آزاد کند.



کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم افزود: اکنون مشکلی اساسی ما این است که ساختار اداری اجرایی کشور بیشتر از اینکه مشوق و محرک ظرفیت های کشور باشد برای آن مانع است، مثلا کسانی که در کشاورزی، صنعت، بازرگانی، فرهنگ و هنر فعالیت می کنند وقتی که می گویند باید بروید این را از یک ساختار اداری و دولتی انجام بدهید بیشتر از اینکه خوشحال بشود نگران می شود در صورتی که باید برعکس باشد.

وی در ادامه تصریح نمود: باید کسی که می خواهد یک عرصه ای و یک ظرفیتی را آزاد کند و در آن مشغول به فعالیت شود باید مستظهر به پشتیبانی دستگاههای دولتی باشد نه اینکه نگران این باشد که چگونه باید این سدها عبور کند.

دکتر سعید جلیلی بیان داشت: برای این که گفتمان انقلاب اسلامی در مدیریت اجرایی کشور محقق شود باید به دو بحث توجه کرد. اول اینکه این گفتمان باید تبیین شود و در عرصه های مختلف حرف خودش را نشان دهد و این گفتمان در برخی از نقاط دیده می شود و در برخی نه و متاسفانه گفتمان انقلاب در عرصه های زیادی تبیین نشده است. شما به پیام های سال آخر عمر پر برکت امام(ره) را نگاه کنید که تماماً بر روی بحث گفتمان سازی اشاره دارند و همچنین مباحث حضرت آقا هم در همین خصوص است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: در بحث عینی سازی گفتمان انقلاب در عرصه مدیریت کشور در موارد متعددی هم وجود دارد که روشن شده و اجرا شده است و با استناد به مواردی که با توجه به گفتمان انقلاب تبیین شده و اجرا شده و بعد از اجرا موفقیت خودش را نشان داده است می تواند مستندی باشد برای اغنای این موضوع.

سعید جلیلی همچنین افزود: ساختار اجرایی کشور شایسته گفتمان انقلاب اسلامی نیست و این ساختار باید خودش را با این گفتمان هماهنگ کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۲
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
مردمي نژاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۱ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۲
۵۳۳
۴۱۴
با حذف يارانه ي نقدي اين گفتمان تحقق مي يابد كه باقري اعلام كرده ؟!‌
عمو اگر تو قادر به جا انداختن گفتمان انقلاب اسلامي بودي جات پيش نامزد دولت بود.
كسي كه عقبه اش جريان راست است چگونه مي تواند ساختار تغيير دهد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۲ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۲
۱۶۹۵
۱۲۲۴
رای به جلیلی رای به گفتمان مقاومت وجهاد است
پاسخ
وبلاگ همیار ولایت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۸ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۲
۶۸
۱۰۵
سلام این مقاله از استاد چاره دان از اندیشمندان و طلاب بوشهری ساکن قم هست که تمام سخنرانی های ایشان در بین گروه حزب اللهی تاثیرگذار است.
عنوان مقاله:

دکترلنکرانی و جلیلی از فتح الفتوح های انقلاب اسلامی
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۴ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۲
۶۵۳
۶۶
دوستان دلسوز انقلاب ایشون آدم خوب متدین ولایی و انقلابی ولی همین فاکتورها در ظاهر برای ریاست جمهوری کافیه ؟؟؟
تخصص و تجربه مدیریتی و اجرایی و کادر سازی و .... چی؟؟؟؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۲۷ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۲
شما می تونی به یک متخصص تکنوکرات رای بدی ولی من...به قول آیت الله بهجت همین که یک نفر متدین و عاقل باشد برای اداره جهان کافیست
حسني
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۰ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۲
۲۱۶
۷۳
شمااگرسايت هاي زيرابخوانيدتنهاگزينه مناسب مي ماندسعيدجليلي ومحسن رضايي است.عارف وحسن روحاني دورح هستنددريك جسم وفرق زيادي باهم ندارند
http://www.qomefarda.ir/news/3238
http://daheye4.blogfa.com/post/167
http://www.rajanews.com/detail.asp?id=154745

http://www.rajanews.com/detail.asp?id=122913
http://www.magiran.com/npview.asp?ID=1007099
پاسخ
ینی لوووول
UNITED KINGDOM
۲۰:۴۲ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۲
داداشه من این سایت هایی که دادی انتظار داری از ۲ تا کاندیدایی که نام بردی بد بگن ؟ خوب مسلما بد نمیگن ... چرا ۲ تا سایت اونطرفی رو نمیزاری ؟‌:))‌ خدایا یه عقلی بهش بده ... آمین
طلبه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۶ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۲
۲۴۶
۹
همه اينها حرفه كسي كه هاشمي رفسنجاني ازش نكراني ندارد يعني خطري براي مافيا نداره.
دغدغه ي رفسنجاني فقط تداوم احمدي نژاد بود كه شما ها آنرا محقق كرديد .
از عدم حساسيت رفسنجاني به آقلاي جليلي خيلي مطوئنم خبري نيست .
پاسخ
مهیار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۵ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۲
۵۴۶
۳۷۶
درود بر جلیلی
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۵ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۲
۱۳۴
۹۰
اقای جلیلی نیا مده از سا ختار اجرایی کشو ر که صادرات از و اردت هم بیشتر کرده انتقاد می کنه گمو ن نکنم ایشو ن بتو نه مردم مستضعف را به جا یی بر سو ن فقط خط احم د ی نژاد
پاسخ
زهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۴ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۲
۲۸۴
۳۹۳
دکترجلیلی ادم خوبی است اما مثل احمدی نژاد خون در دل ملت و رهبری میکند اگر مقابل احمدی نژاد بودمیشد بهش فکر کرد
پاسخ
ناشناس
CHINA
۰۰:۳۰ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۲
۵۰۷
۳۹۶
سعيد جليلي گزينه عالي و بدون دوز وكلك وباندبازيه،تمام برنامه هاش هم واقعا اگه فك كنيم شعار نيس..."ما پشتتيم آقا سعيد"
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها