کد خبر: ۱۳۵۵۲۳
زمان انتشار: ۱۱:۳۰     ۰۱ خرداد ۱۳۹۲
خبرگزاری رسمی کره‌شمالی گزارش داد که پیونگ‌یانگ یکی از مقامات ارشد نظامی خود را امروز (چهارشنبه) به عنوان نماینده ویژه "کیم جونگ اون"، رهبر این کشور به پکن اعزام کرد.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، جزئیات اندکی در مورد این سفر " چوئه ریونگ هائه" منتشر شده است.

"چوئه ریونگ هائه" بلندپایه‌ترین مقام کره‌شمالی است که از اوت 2012 به پکن سفر کرده است.

سفر این مقام ارشد کره‌شمالی به چین در حالی انجام شده است که اوضاع در شبه جزیره کره همچنان حساس و شکننده است.

"چوئه ریونگ‌ هائه"، فرمانده ارشد حزب مرکزی کمونیست ارتش خلق کره شمالی است.

این سفر در بحبوجه اوضاع بحرانی و حساس در روابط میان پکن- پیونگ یانگ در پی آزمایش موشکی در ماه‌های اخیر و بی‌اعتنایی کره‌شمالی به هشدارهای اعلام شده در مورد برنامه‌های سلاح اتمی صورت می‌گیرد.

چین به مدت طولانی در کنار کره‌شمالی بوده و یکی از متحدان اصلی در پیشبرد اهداف اقتصادی این کشور به شمار می‌رود اما پس از آزمایش موشک دوربرد پیونگ یانگ در ماه دسامبر سال گذشته میلادی و آزمایش اتمی در فوریه سال جاری میلادی با تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه این کشور همراهی کرده است.

این تحریم‌ها از سوی شورای امنیت علیه کره‌شمالی باعث افزایش تنش‌های نظامی در شبه جزیره کره شده و چین نیز از سوی آمریکا تحت فشارهای فراوان قرار گرفته تا کره‌شمالی را برای دست کشیدن از اقداماتش متقاعد کند.

دولت پکن در راستای تحریم‌های سازمان ملل اقدامات و فعالیت‌های مالی پیونگ یانگ در چین را سخت‌تر کرده است؛ اقدامی که تامین مالی برای برنامه تسلیحات کره شمالی را با مشکلاتی مواجه می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها