کد خبر: ۱۳۵۳۳۴
زمان انتشار: ۱۲:۵۹     ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
وظيفه اصلى دولت و مسؤولان ورزش کشور اين است که اشتياق به ورزش و روح ورزشکارى و ورزش‌خواهى را در مردم زنده کنند.

به گزارش598 به نقل از شریان نیوزر، جسم انسان بدون ورزش، ضعيف و لاغر و بى‌قدرت خواهد بود. هرکسى باشيد، هرچه بنيه‌ى قوى و نيرومند داشته باشيد، اگر ورزش نکرديد و خورديد و خوابيديد، بدن ضعيف مى‌ماند؛ شکى در اين نيست. همچنانى که اگر ورزش نکنيد، بدن شما آن رشد لازم را نمى‌کند، زيبايي هايى هم دارد که ورزش آنها را آشکار خواهد کرد؛ بدون ورزش نمى‌شود. روح شما هم عيناً همين‌طور است. بدون ورزش، بدون تمرين و رياضت، ممکن نيست شما قوى بشويد.

امروزه ورزش یکی از اموری است که به عناوین مختلف در جهان مطرح شده و گروه زیادی به اشکال گوناگون با آن سرو کار دارند. برخی از مردم، ورزشکار حرفه ای اند و گروهی از مردم صرفا به خاطر سلامتی جسم و تن ورزش می کنند.

پیامبر اعظم(ص) فرمود: «پروردگارت بر تو حقی دارد، و بدنت بر تو حقی دارد، و خانواده ات بر تو حقی دارد.»[1] توجه بسیار رسول گرامی اسلام(ص) به سلامت جسم است که حق بدن را در کنار حق خداوند بیان می کند. زمانی انسان می تواند حق پروردگار و خانواده اش را به بهترین صورت ادا کند که از بدنی سالم و نیرومند برخوردار باشد. ازاین روست که پیامبر مکرم اسلام(ص) می فرماید: «شخص با ایمان قوی و نیرومند، از شخص با ایمان ضعیف، بهتر و دوست داشتنی تر است.»[2] ورزش، کمک بسیاری به سلامت جسم و روان می کند. افرادی که با روش صحیح ورزش می کنند، سالم ترند و عمرشان از دیگرانی که تحرک ندارند بیشتر است.

گروهی طرفدار و علاقه مند به ورزش و دیدن برنامه ها، مسابقات و نمایش های ورزشی بوده، وعده ای نیز از راه ورزش امور زندگی خویش را می گذرانند و از همین روی اهمیت ورزش و سخنان راهگشا را از نگاه مقام معظم رهبری به صورت گلچین شده را در زیر می توانید مطالعه ک

- تأثير عامل معنوي، در کسب موفقيت ها، بسيار زياد است و در امر ورزش نيز نبايد خود را از اين عامل مهم محروم کنيم.       جمهوري اسلامي، 25/6/74

- ما، در ورزش يک راه طولاني در پيش داريم و ورزش چه در بعد همگاني و چه در بعد قهرماني بايد مورد توجه قرار بگيرد.     جمهوري اسلامي، 15/11/67)

- همه آحاد مردم بايد ورزش را جدي بگيرند و آن را براي سلامتي خود يک ضرورت و کار لازم به حساب بياورند. زيرا جامعه ورزشکار، جامعه اي پر تلاش، با نشاط و زنده خواهد بود و جامعه ما امروز به اين طراوت و نشاط نيازمند است.        ايران، 16/6/76)

- وظيفه اصلى دولت و مسؤولان ورزش کشور اين است که اشتياق به ورزش و روح ورزشکارى و ورزش‌خواهى را در مردم زنده کنند.                                                                                       در دیدار با روسای فدراسیون های ورزشی انقلاب

- به ورزش اهميت دهيد. من بخصوص روى ورزش تأکيد مى‌کنم. من ورزش را به عنوان يک کار بين‌المللى، نمايشى و هيجانى، در درجه دوم مى‌دانم؛ در درجه اوّل، ورزش براى تقويت و سلامت جسم است، که اين را براى همه جوانان کشورمان - از زن و مرد - لازم مى‌دانم. خود را براى رساندن اين بار به منزل آماده کنيد. اين بار مربوط به شماست؛ اين کشور و اين نظام متعلّق به شماست. بخشى از راه را نسل قبل از شما طى کرده است. کسى که بايد بخشِ بيشتر اين راه را ان‌شاءاللَّه با آگاهى وسيعتر طى کند، شما هستيد.

بیانات در دیدار با  جوانان اصفحهان  ۱۳۸۰/۰۸/۱۲

- از جوان هایى که ميل به ورزش دارند، آمادگى ورزش دارند، بجد مي خواهيم که اين احساس توانائى را در خودشان جدى کنندمجموعه‌ى نسل حاضر ما در کنار پيشرفت هاى معنوى، پيشرفت هاى فکرى و چيزهایى که انقلاب به ما هديه داده است - که من اجمالاً عرض خواهم کرد - آمادگى‌هاى جسمانى خودشان را تأمين کنند. سلامت جسمى و توانائى جسمانى، براى مردانى که اهل معنا، اهل معنويت، اهل فکر و اهل اهداف والا هستند، چيز لازمى است و بسيار مفيد و کمک‌کار آن هاست. در دیدار با بسیجیان کرمانشاه.

- جسم انسان بدون ورزش، ضعيف و لاغر و بى‌قدرت خواهد بود. هرکسى باشيد، هرچه بنيه‌ى قوى و نيرومند داشته باشيد، اگر ورزش نکرديد و خورديد و خوابيديد، بدن ضعيف مى‌ماند؛ شکى در اين نيست. همچنانى که اگر ورزش نکنيد، بدن شما آن رشد لازم را نمى‌کند، زيبايي هايى هم دارد که ورزش آنها را آشکار خواهد کرد؛ بدون ورزش نمى‌شود. روح شما هم عيناً همين‌طور است. بدون ورزش، بدون تمرين و رياضت، ممکن نيست شما قوى بشويد.

سخنرانى در ديدار با اقشار مختلف مردم روز سى‌ام ماه مبارک رمضان

۱۳۶۹/۰۲/۰۶

- حمایت از ورزش بانوان در ابعاد ورزش همگانی و ورزش قهرمانی و ایجاد مراکز مناسب

دیدار جمعی از زنان نخبه با رهبر انقلاب

۱۳۸۶/۰۴/۱۳                      

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۶
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها