کد خبر: ۱۳۵۳۱۶
زمان انتشار: ۱۲:۴۴     ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
همزمان با اولین سالگرد ریاست جمهوری محمد مرسی، واشنگتن از محدودیت آزادی بیان و سرکوب فعالان سیاسی و رسانه‌ها در مصر براز نگرانی کرد و از شکست روند دموکراسی در این کشور خبر داد.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری اسکای نیوز عربی، پاتریک ونترل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ما به طور جدی از افزایش مجازات‌ فعالان سیاسی و اعمال محدودیت بر آزادی بیان در مصر نگران هستیم. تعداد زیادی از اصحاب رسانه، وبلاگ نویسان و فعالان سیاسی دستگیر و برخی از آنها به اتهام توهین به مقامات حکومتی تحت پیگرد دستگاه قضایی قرار گرفته‌اند.

ونترل افزود: اتهام‌های وارده با هیچ یک از معاهده‌های بین المللی و شاخصه‌های جهانی آزادی بیان و نیز حق اعتراض همخوانی ندارد و این نشان دهنده پس‌رفت دموکراسی در مصر است.

پیشتر آمریکا نسبت به این موضوع به قاهره هشدار داده بود. روزنامه دولتی "الأهرام" نیز در این باره نوشت: طلعت ابراهیم که در نوامبر از سوی محمد مرسی ، رئیس جمهوری مصر به سمت دادستانی کل این کشور منصوب شد، سختگیری‌هایی را علیه رسانه‌ها در پیش گرفته است.

در طول ماه‌های اخیر تعداد زیادی از روزنامه نگاران و خبرنگاران و فعالان سیاسی مصر به اتهام ناسزاگویی و توهین به محمد مرسی، تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند و مقام‌های دولتی به برگزاری دادگاه‌های غیر عادلانه علیه مخالفان مصری متهم هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها