کد خبر: ۱۳۵۲۹۱
زمان انتشار: ۱۲:۲۷     ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
سخنگوی وزارت کشور تونس از شناسایی یک گروهک تروریستی در شهر قیروان و بازداشت اعضای این گروهک که علیه دستگاه‌های امنیتی و ارتش این کشور فعالیت می‌کردند، خبرداد.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، محمد علی عروی، سخنگوی رسمی وزارت کشور تونس در کنفرانسی مطبوعاتی از شناسایی یک گروهک تروریستی در "قیروان" تونس خبر داد و افزود: یک جوان 23 ساله عضو این گروهک با سه قبضه هفت‌تیر و لوازم سازنده مواد منفجره و نقشه دستگیر شد و دو تروریست دیگر تحت تعقیب نیروهای امنیتی هستند.

عروی عنوان کرد: پلیس هنگام بازداشت این جوان در قیروان یک سردوشی نظامی که متعلق به یکی از مقام‌های امنیتی برکنار شده تونس بود، کشف و ضبط کرد.

به گزارش تلویزیون رسمی تونس این جوان دستگیر شده تندروی افراطی بوده و خود اعتراف کرده‌ که عضو گروه "انصار الشریعه" بوده و نقشه حمله به پایگاه‌های امنیتی و نظامی تونس را طرح ریزی کرده بود.

در ادامه این گزارش به نقل از یک منبع آگاه آمده است: این جوان با خود کتاب‌هایی درباره چگونگی ساخت مواد منفجره و کنترل آنها از راه دور با بی‌سیم همچنین نقشه‌های داشته است که پلیس همه را کشف و ضبط کرده است.

عروی همچنین گفت: 274 تن دیگر نیز به اتهام دست داشتن در حوادث کنفرانس سالانه جنبش انصار الشریعه و نیز خشونت‌های محله "التضامن" دستگیر شده‌اند و پلیس سلاح‌های سرد کوکتل مولوتف و نقشه‌ همراه آنها را مصادره کرده است.

پیشتر نیز وزارت کشور تونس بیانیه‌ای صادر کرد که براساس آن اجازه برگزاری کنفرانس جنبش انصار الشریعه داده نشده و بنابر اعلام این وزارتخانه برگزاری آن نقض قانون و تهدید نظام بود.

درگیری‌ها بین این گروهک‌های تروریستی و نیروهای امنیتی به کشته شدن یک تن و زخمی شدن 21 تن انجامید.

در این راستا نیز 70 تن از اعضای انصار الشریعه نیز به منظور بازپرسی به دادستانی کل تونس ارجاع داده شده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها