کد خبر: ۱۳۵۲۸۲
زمان انتشار: ۱۲:۲۰     ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
امیر قطر با انتقاد از بی‌تحرکی جامعه بین‌الملل برای پایان دادن به اوضاع فاجعه‌بار در سوریه عنوان داشت که این قبیل مواضع‌ قابل قبول نیست.
به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر روز دوشنبه در افتتاحیه سیزدهمین نشست بین‌المللی دوحه اظهار کرد: عدم تلاش کشورهای کارآمد و ذیربط در جامعه بین‌الملل برای پایان دادن به "اوضاع هولناک و فاجعه انسانی" در سوریه مورد قبول نیست.

امیرقطر نسبت به اینکه "انقلاب مردم سوریه" وارد سومین سال خود شده است، اما چشم‌انداز شفافی برای پایان این درگیری‌های خونین وجود ندارد و هزاران تن آواره شده و تخریب‌های بسیار به بار آمده است، اظهار تاسف کرد.

حمد بن خلیفه آل ثانی خاطرنشان کرد: بسیار ناراحت‌کننده است که این اقدامات در شرایطی رخ می‌دهد که تمام طرح‌های بین‌المللی و عربی با هدف "وادار ساختن نظام سوریه برای گوش دادن به صدای عقل" شکست خورده است.

امیر قطر در خصوص مساله فلسطین نیز گفت: ما در گذشته شنیده بودیم که برای تحقق اصلاحات باید منتظر ماند تا درگیری‌ها با اسرائیل به صورت مسالمت آمیز حل و فصل شود، اما بعد از بهار‌ عربی همگان باید بدانند که این قبیل طرز تفکر بی‌پایه و اساس است.

وی تصریح کرد: علت آن است که انقلاب‌های بهار عربی باعث شد که اسرائیل امروز در مقابله مستقیم با اعراب و نه فقط رؤسای آنها قرار بگیرد.

امیر قطر در ادامه گفت: این مردم بعد از امروز دیگر نخواهند پذیرفت که مذاکرات یا روند سیاسی نهایت و هدف آنها باشد در نتیجه برای تحقق صلح عادلانه‌ای که هدف اصلی روند صلح است، باید به صورت جدی دست به عمل شد.

وی تاکید کرد: تحقق ثبات و امنیت در منطقه منوط به حل و فصل عادلانه مساله فلسطین، عقب‌نشینی اسرائیل از تمام سرزمین‌های اشغال شده عربی در سال 1967 بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی و عربی و تشکیل کشور فلسطین است که مردم فلسطین بتوانند از تمام حقوق ملی خود بهره‌مند شوند.

امیر قطر خاطرنشان کرد: شهرک‌سازی‌ها و یهودی سازی قدس نه تنها نقض قوانین بین‌المللی به شمار می‌آید، بلکه راهکار تشکیل دو کشور را نیز از بین می‌برد و اسرائیل نباید فرصت ایجاد شده در چارچوب طرح صلح کشورهای عربی را از دست بدهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها