کد خبر: ۱۳۵۲۵۷
زمان انتشار: ۱۲:۰۰     ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: اگر ۱+۵ ترجیح می‌دهد مذاکرات با ایران بعد از انتخابات برگزار شود، به خودشان مربوط است، ما برای ادامه مذاکرات قبل و بعد از انتخابات آمادگی ‌داریم.

به گزارش 598، به نقل از خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، ‌سید عباس عراقچی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با خبرنگاران، در خصوص گفت‌وگوهای ایران و 1+5 ،با اشاره به دیدار جلیلی و اشتون در استانبول خاطرنشان کرد: توافق شد که تماس‌ها ادامه یابد و دور بعدی مذاکرات در تماس‌های بعدی مشخص شود.

وی در عین حال گفت: اگر 1+5 ترجیح می‌دهد که مذاکرات بعد از انتخابات برگزار شود به خودشان مربوط است. ما برای ادامه مذاکرات قبل و بعد از مذاکرات آمادگی داریم و هیچ تغییری در مواضع اصولی ما رخ نمی‌دهد.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان دهمین دور مذاکرات ایران و آژانس که در وین برگزار شد را شکست ‌خورده ندانست و در عین حال گفت: این مذاکرات به نتیجه نرسید و امیدواریم در دوره‌های بعدی به نتیجه برسد.

وی اخبار منتشره مبنی بر اخراج دو دیپلمات ایرانی از بوسنی را درست ندانست و گفت: ماموریت این دو نفر پایان یافته بود و پس از پایان ماموریت به کشور بازگشتند.

عراقچی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص نشست دوستان سوریه که قرار است 8 خرداد ماه در تهران برگزار شود، اظهار داشت: شعار این نشست راه حل سیاسی و ثبات منطقه‌ای است و معتقدیم ثبات و آرامش در منطقه از طریق راه حل سیاسی و مسالمت‌آمیز حاصل خواهد شد.

وی گفت که از وزرای امور خارجه، مقامات و شخیصت‌های بلند پایه و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی برای این حضور دعوت به عمل آمده که تا الان استقبال از آن به عمل آمده است.

وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس، آزادی دو تبعه آذربایجانی بازداشت شده در ایران را در راستای حسن نیت جمهوری اسلامی برشمرد.

عراقچی همچنین از برنامه‌ریزی برای سفر احمدی‌نژاد به منظور شرکت در اجلاس سران اتحادیه آفریقا در اتیوپی خبر داد.

سخنگوی دیپلماسی کشورمان همچنین گفت که مراسمی به مناسبت روز جهانی آفریقا 9 خردادماه در دفتر مطالعات خارجه برگزار خواهد شد.

مشروح این اظهارات متعاقبا منتشر می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها