کد خبر: ۱۳۵۲۴۸
زمان انتشار: ۱۱:۵۳     ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه آزمایش موشک غیربالستیکی اخیر در کره شمالی نقض قطعنامه شورای امنیت نبوده، تاکید کرد با آرامش بیشتر اوضاع در شبه جزیره کره، مذاکرات 6جانبه برای حل مشکلات منطقه از سر گرفته شود.

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در تفسیر آزمایش موشکی اخیر در کره شمالی اعلام کرد که تصمیم مقامات پیونگ یانگ برای پرتاب جدید موشک با برد متوسط، بالستیکی نبوده و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را نقض نکرده است.

وزیر خارجه روسیه در این باره به خبرنگاران گفت: اگر صحبت بر سر پرتاب موشک‌های دیگری به غیر از موشک‌های بالستیک باشد، این مسئله ممنوعیتی ندارد و کره شمالی قبلا نیز بارها دست به چنین آزمایشاتی زده و این مسئله نقض قطعنامه شورای امنیت نیست.

لاوروف در عین حال یادآور شد که هرچند نگرانی مقامات مسکو از اخبار رسیده از کره شمالی در مورد آزمایشات هسته‌ای و موشکی در ماه‌های نخستین سال جاری هنوز از بین نرفته، ولی به نظر می رسد روند اوضاع پیرامون این کشور کمی آرام شده است و ما امیدواریم که تمایلات به سمت ایجاد آرامش و ثبات در منطقه تقویت شود و شرایط برای ازسر گرفته شدن مذاکرات 6 جانبه فراهم شود.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: مقامات مسکو امیدوارند تا نشست میانجی گران بین المللی برای حل و فصل مشکل هسته‌ای در شبه جزیره کره بزودی تشکیل شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها