کد خبر: ۱۳۵۱۱۳
زمان انتشار: ۲۰:۲۸     ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، 'رامین مهمانپرست' سخنگوی سابق وزارت خارجه، 'داود احمدی نژاد' برادر رئیس‌ جمهوری و حجت الاسلام 'سیدمحمدحسن ابوترابی فرد' نایت رییس اول مجلس شورای اسلامی، داوطلبانی بودند كه در این مدت كوتاه تصمیم به انصراف گرفتند.

**مهمانپرست: می روم تا داوطلبان همسو زیاد نشوند
رامین مهمانپرست شب گذشته با انتشار بیانیه ای دلیل انصراف خود را وجود داوطلبان هم فكر و همسو در عرصه انتخابات بیان كرد.
وی در این بیانیه اعلام كرده است: در پاسخ به فرموده رهبر معظم انقلاب و با هدف توجه به نسل جوان و تامین نیازهای اساسی آنها پا به عرصه انتخابات گذاشتم، اما با توجه به حضور چهره‌های مختلف و شور به پا شده در این مسیر، به منظور رقابت میان برگزیدگان نهایی و كاستن از تعداد داوطلبان همسو، از نامزدی انتخابات ریاست جمهوری انصراف می دهم.
مهمانپرست در این بیانه اعلام نكرده كه به نفع كدام داوطلب كنارگیری كرده و اهداف كدام یك را همسو با افكار خود می داند.
انصراف مهمانپرست در حالی مطرح می شود كه وی سه روز قبل، برنامه‌های دولت احتمالی خود را با عنوان «برنامه‌ای برای مدیریت كلان اجرایی كشور» ارائه كرد.

**داود احمدی نژاد: ما شیفتگان خدمتیم
داود احمدی نژاد در نامه خود به شورای نگهبان چنین آورده است: از آنجا كه شورای نگهبان در نظام جمهوری اسلامی ایران حافظ قانون اساسی، شرع مبین اسلام و یكی از مهم‏ترین نهادهای حكومتی به حساب می آید، لذا تردیدی نیست كه بایستی تمامی قوانین و مقررات، منطبق بر قانون اساسی و احكام شرعی باشد.
وی با اعلام انصراف خود، اعلام كرده است 'ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت'.

جواب مثبت ابوترابی به نمایندگان
سیدمحمد حسن ابوترابی فرد نیز در پاسخ به در خواست ۲۰۰ نفر از نمایندگان مجلس مبنی بر تداوم حضور وی در مجلس شورای اسلامی، از داوطلبی حضور در انتخاب ریاست جمهوری انصراف داد.
۲۰۰ نفر از نمایندگان طی نامه ای از ابوترابی فرد نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی درخواست كرده بودند كه با تجدید نظر از حضور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری، در مجلس شورای اسلامی باقی بماند.
این انصراف ها در حالی از سوی داوطلبان حضور در انتخابات ریاست جمهوری مطرح می شود كه زمان اندكی تا اعلام داوطلبان تایید صلاحیت شده برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است و اخبار غیررسمی منتشر شده حاكی از احراز نشدن صلاحیت برخی از این انصراف دهندگان است.
سخنگوی شورای نگهبان چند روز پیش گفته بود: ممكن است از بعضی نامزدهای احتمالی دعوت شود تا به شورای نگهبان بیایند و در مورد برنامه های خود توضیح دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها